Interview met Remco van Malten van Microstrategy

Interview met Remco van Malten van Microstrategy

Retail is op dit moment behoorlijk in beweging. Aan de ene zijde zie je dat retailers in de winkelstraat aan het zoeken zijn naar het vergroten van hun bezoekersaantallen en aan de andere zijde zie je dat online retailers op dit moment naar de winkelstraat toe aan het komen zijn. Met andere woorden deze twee retailvormen groeien naar elkaar toe en waar het eindpunt ligt is op dit moment nog de vraag.

Mobile gaat niet alleen de retail wereld veranderen, maar gaat de hele wereld in die zin veranderen. Met betrekking tot retail zal dit daadwerkelijk het koopmoment van de consument veranderen. MicroStrategy biedt daar oplossingen voor, waardoor niet alleen in de winkel het koopmoment nog steeds via mobiel kan plaatsvinden, maar ook gewoon thuis.

In 2014 moet in retail hoofdzakelijk de aanpassing komen richting mobile. Retailers moeten zich gaan focussen op mobile technologieën, dat betekent nieuwe kanalen ontwikkelen richting de consument, maar ook optimalisatieslagen binnen de winkel zelf, dus op operationeel vlak dienen richting mobiel vlak te groeien. Stel dat je dit mist, mis je een compleet nieuw verkoopkanaal richting de markt. Je mist het mobiele kanaal als retailer naast de winkelstraat en online, met andere woorden je mist een hele grote groep aan consumenten.

In 2015 – 2020 zal retail totaal veranderd zijn. Het zal geshift zijn vanuit de winkelstraat, die uiteraard nog steeds zal blijven bestaan, naar een complete combinatie van winkelstraat, online en mobiele technologie. In 2015 – 2020 zal met name het marktaandeel en het verkoopkanaal mobile gegroeid zijn naar wellicht 50%.

MicroStrategy is in retail de laatste jaren zeer succesvol geweest en met name door het mobile intelligence platform. Dit stelt retailers in staat om mobiele applicaties te genereren die de optimalisatieslag in de winkel zelf kunnen bereiken, maar ook een compleet nieuw verkoopkanaal richting de consument kunnen genereren.

Retailers moeten naar een MicroStrategy op het What’s Going on in Retail komen, omdat MicroStrategy daar een compleet nieuw mobile platform laat zien en daarnaast ook een complete nieuwe mobile toepassing gericht op de consument.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

retailing.nl website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024