Interview Joost van der Zon (Veneficus) – WGOIR 2016

Wij zijn een bedrijf dat big data analytics implementeert bij retailers en op die manier meerwaarde creëert. Wij zorgen dat de complexiteit van grote databestanden en veel cijfers omgezet worden in praktische toepassingen waarmee retailers elke dag betere beslissingen maken. We hebben dit de afgelopen tijd bij diverse retailers toegepast en die organisaties maken dus elke dag gebruik van onze intuïtieve tools en maken daarmee betere beslissingen, hebben minder discussies en zorgen dat er meerwaarde wordt gecreëerd voor hun klanten.

Innovaties in de Retail

Wij zien dat het management van retailers tegenwoordig omkomt in de grote hoeveelheid data, de veelheid van databestanden. Wij focussen ons op die innovaties die het mogelijk maken om op basis van al die databestanden elke dag betere beslissingen te maken en te zorgen voor meerwaarde voor klanten. Denk daarbij aan algoritmes, machine learning, echte hoogtechnologische tools en ontwikkelingen die er voor zorgen dat je alles wat er in die data zit, kunt toe gaan passen.

Omnichannel

Het gaat er als retailer om dat je relevant bent. Je moet weten met wie je te maken hebt, wat er bij een klant om gaat. En dat kun je achterhalen door alle data die je hebt over koopmomenten maar ook contactmomenten, op de juiste manier in te zetten. Dit om zodadelijk, morgen en overmorgen, de beste aanbieding te kunnen doen. Specifiek in de offline winkels moet je ervoor zorgen dat je onderscheidend bent en meer kunt brengen dan je online doet. Dus dat betekent dat je alleen je kernassortiment moet behouden en de rest van je assortiment gedifferentieerd moet opbouwen en moet aanspreken op de mensen die in die winkel binnenkomen. Afhankelijk van het verzorgingsgebied, maar ook afhankelijk van het tijdstip van de dag.

Toekomst van Retail

Naar mijn idee zal de winkelstraat van de toekomst meer en meer inspelen op de behoefte van de klanten die daar gaan komen. Dus afhankelijk van het verzorgingsgebied zullen winkelstraten steeds meer gedifferentieerd gaan worden. Daarnaast zal personalized shopping mogelijk worden. Op het moment dat je naar de winkelstraat toe gaat, zal er al data vanuit jouw mobieltje naar de betreffende retailers toe gaan. En die kunnen daar op inspelen. Winkelruiten zullen zich aanpassen aan de mensen die er langs gaan komen en dit zal betekenen dat iedereen het gevoel heeft dat die relevant is, dat die serieus wordt genomen en dat die iets aan het beleven is.

What’s going on in (R)etailling?

Wat voor de retailer vandaag de dag ontzettend belangrijk is, is dat je die enorme golf aan big data op de juiste manier inzet om meerwaarde te creëren voor je klanten… Maar ook betere beslissingen te nemen, minder onderbuikgevoel en minder discussie. Als je op 7 april bij ons langskomt tijdens het congres, kun je zien hoe wij de complexiteit van die enorme hoeveelheid data, omtoveren tot intuïtieve tools waarmee je elke dag betere beslissingen kunt maken.

Congres What’s going on in (R)etailing?!

wdwIn 2016 viert What’s going on in (R)etailing?! haar 25-jarige verjaardag. En dat gaan we uitgebreid met jou vieren!
Meer weten over het congres? Bekijk dan de website van What’s going on in (R)etailing?!.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

retailing.nl website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024