SAP-grijskaderCapgemini 120x60

 

 


Retail Round Table: Big Data & Social Data in Retail

Wat kun je nu eigenlijk met Big Data en Social Data als retailer? Dat was het onderwerp van gesprek tijdens de Retail Round Table ‘Big Data & Social Data in Retail’. Geschreven door: Jan Theodoor Wiltschek, Presales Manager, Innovations and Industries at SAP Nederland

Lees het verslag en bekijk de sfeer video


Factsheet Spar en Big Data

Wat waren de uitdagingen van de Spar? Wat was doorslaggevend om big data te gebruiken? Hoe pakten zij het aan en wat hebben zij bereikt? De Spar in beeld gebracht, overzichtelijk op één pagina en u weet alles!

Download de factsheet SPAR en Big Data 


Video Bigpoint: Real-Time In-Game Analytics

Ooit nagedacht over de inzet van big data in de Gaming industrie? Bigpoint, een Duitse game-fabrikant heeft samen met SAP een prototype oplossing ontwikkeld voor de ipad en web client die de technologische basis heeft gelegd voor Bigpoint’s visie op real-time in-game promotie management. Sales managers van Bigpoint kunnen nu voor elke game real-time gebruikersactiviteit traceren en linken aan de belangrijkste KPI’s. Bovendien kan Bigpoint per drag’n drop interactief filteren op het aantal actieve gebruikers in relevante groepen, hen opsplitsen in 2 of meer subgroepen om 1 of meer voor hen toepasselijke aanbiedingen te doen en het effect van de aanbiedingen in real-time, ook tijdens het spelen van de game, traceren. Bekijk de video van Bigpoint en wat de inzet van big data hen heeft opgeleverd.


Presentatie Sapphire2013 – Make Impactful

Zakelijke uitdagingen binnen Retail? Wat zijn Extreme Apps voor Retail en wat kunt u ermee? Enkele Extreme apps voorbeelden voor Market Basket Analysis, Mark Down Management en Next Best Action, Targeted Promotions. Lees de introductie over Extreme Apps “Make Impactful Real-Time Decisions with Capgemini’s Retail Apps” door Mike Price en Erik de Veer van Capgemini

Download de whitepaper Sapphire2013- Make Impactful …


Rapport: "Een nieuw retail paradigma: big data om real-time verkopen te bevorderen” door Aberdeen

Dit rapport gaat in op de definitie van big data en koppelt het aan de waargenomen trends binnen Retailbedrijven die hebben deelgenomen aan dit onderzoek. Het onderzoek maakt tegelijk de impact van big data op de bedrijfsprocessen helder.

Meer weten over de eerste stap om uw eigen big data strategie vorm te geven?  Lees het onderzoeksrapport van Aberdeen.


Infographic – Turning Customer and Consumer Data into Actionable Insight

Big Data is een hot topic op dit moment.En met de groei van innovatieve analyse-oplossingen kunnen fabrikanten eindelijk realiseren wat ooit als visionair en te kostbaar werd beschouwd.
Fabrikanten kunnen tevens antwoord geven op vragen als "Wat vertellen onze data over klanten en consumenten?" of "Welke campagnes leveren het meest op?".

Turning_Customer_and_Consumer_Data_into_Actionable_Insight_Infographic

 


Transformeer uw big data in big value.

Uw retailsystemen bevatten bergen data afkomstig van POS, logistiek, CRM, van social media tot de weersverwachting. Stelt u zich eens voor dat deze big data voor u aan het werk gaat, u hierdoor verbeterde inzichten krijgt en tot het creëren van nieuwe kansen komt. Klinkt moeilijk? Lees dan vooral het ebook om een start te kunnen maken over big data in Retail.


Video Big Data in Retail

Hoewel de retailer of merchandiser jaren geleden nog niet écht geïnteresseerd leek in wie er aan hun kassa stond, merken we dat dat de afgelopen jaren is veranderd. Semi-persoonlijke informatie is voor de traditionele retailer nu ook interessant.

Veel retailers hebben momenteel al inzicht in bovengenoemde gegevens, maar bundelden deze nog niet naar hapklare brokken waar medewerkers direct mee aan de slag kunnen. Wat is de toegevoegde waarde van Big Data voor retail?

Jan Theodoor Wiltschek (SAP) en Erik de Veer (Capgemini) discussiëren over Big Data in retail.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *