Call to Action

Graag stel ik u voor aan Ria, the call to Action……………

Onlangs verscheen in verschillende Retail vakbladen online en offline dat de Action volgens het BrandAsset valuator, het sterkst groeiend Retail merk is. Het staat nu op de 53e plek.

Buiten de groei als merk, groeien ze ook in het aantal winkels en klanten.

Uniek, zou je zeggen in deze tijden. En zeker ook als je bekijkt, wat de veel besproken succesfactoren zouden moeten zijn in het huidige en toekomstige Retail landschap.

We hebben het dan over Omnichannel, A1- locaties, beleving, webshop, afhaalpunten, niche en excellerend verkooppersoneel

Als je gaat kijken naar de Action, dan voldoen ze in eerste instantie aan bijna geen van deze bovenstaande succesfactoren.

De Action is geen Omnichannel

Ze hebben geen webshop of omnichannel, zitten eerder op C –locaties dan A-locaties en er is weinig beleving.

De prijs is een belangrijke succes factor, voor veelal dezelfde producten ergens anders, betaal je beduidend minder bij de Action.

Je kunt je auto parkeren  en dus een hele volle kar gemakkelijk vervoeren.

Het assortiment veranderd en is nooit hetzelfde, wat de natuurlijk prikkelt.

En dan hebben we Ria, de Facebook ambassadrice van de Action. Zij is toch wel een van de grootste succesfactoren van de Action.

Maar ze hebben Ria

Ria van de Action heeft inmiddels meer dan 55.000 fans op haar Facebook. Dagelijks slingert zij tips over het gebruik van de producten van de Action de ether in.

Ria de Call to Action en als trafficgenerator

Van praktisch tot hoog kneutergehalte; wat je al niet kan doen met knoopjes en plakplaatjes. Hoe je een schaaltje omtovert tot een schilderij, hoe kun je de schoonmaak artikelen het beste gebruiken, hoe kleedt je hip en hot met de kleding tot decoratieve tips van de kerstboom en welk snoepgoed deze week weer in de aanbieding is.

En het werkt! Reeds 55.000 mensen volgen haar tips en dit is een hele diverse en grote doelgroep. Ria zorgt voor een call to Action.. of eigenlijk een call to de Action!

We moeten meer Ria’s krijgen, meer call to actions! Het bewijs dat de online omgeving een goede bijdrage kan leveren aan de offline traffic.

 

Groetjes Guyonne

 

Leave a reply

What's going on in Retailing?! website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2018