Een winkelbeleving waar internet nooit tegenop kan!

Gisteren had ik weer geluk en werd ik door een van mijn opdrachtgevers uitgenodigd voor een vergadering annex diner in een héél goed restaurant. Wat heb ik genoten. Wat hebben we allemaal genoten!

We werden gastvrij ontvangen. Onze jassen werden keurig aangenomen. Het nummertje van mijn jas was tegelijk het visitekaartje van het restaurant. De gastheer maakte me met een klein ongedwongen grapje meteen aan het lachen. Het toilet was prachtig en rook heerlijk (met dank aan Rituals). Het restaurant was echt heel mooi en sfeervol ingericht. De verlichting was precies op het juiste niveau gedimd. De muziek was de hele avond perfect. Bossa Nova met tussendoor flarden van de Olympische Spelen die naadloos opgingen in de muziek. Het eten en drinken was fan-tas-tisch. En de bediening deed wat bediening hoort te doen. ‘Gewoon goed’ voor zijn gasten willen zorgen. Er ‘gewoon’ voor zorgen dat de gasten een hele fijne avond hebben. Door er ‘gewoon’ voor te zorgen dat het de gasten aan niets ontbreekt. Ondanks dat we met 6 man/vrouw waren en we echt niet expres elke keer allemaal wat anders bestelden,  heeft niemand van de bediening onze bestellingen opgeschreven. Geen een keer vroegen ze… “Eh… voor wie was de rode wijn, de spa rood, de dubbele espresso, en de muntthee ook alweer? En wie was er ook alweer vegetarisch?”. Ze hadden échte aandacht voor ons.  Ze maakten écht oogcontact. Ze hadden verstand van zaken en deelden hun passie en trots voor hun producten heel graag met ons. Kortom, het was een hele fijne ervaring om zo verwend te worden. Door het heerlijke eten en drinken, door de fijne omgeving én door de aandacht van de bediening. Om het maar eens populair te zeggen, “het hele plaatje klopte”.  

De cynici onder u roepen meteen; ”Ja maar, daar betaal je natuurlijk ook allemaal voor.” Klopt. Maar als ik heel eerlijk ben… Ik geef héél regelmatig véél meer geld uit in een gemiddelde kledingwinkel. Of gewoon aan onze weekboodschappen. Of aan een laptop. Of aan een nieuwe camera. Of zelfs aan een nieuwe auto. En treurig genoeg heb ik zelden tot nooit een vergelijkbare ervaring.  

Hoe geweldig zou het zijn als er één stad of één winkelgebied in Nederland is, waar je in álle winkels zo verwend wordt. Waar de muziek onopvallend prettig is. Waar al onze zintuigen onopvallend prettig gestimuleerd worden. Waar je gráág naar het toilet gaat (en dus langer blijft). Waar alle medewerkers ons heel graag oprechte aandacht geven én ook nog eens hun vakkennis met heel veel plezier met ons willen delen. Gek genoeg klinkt dit als een utopie. Maar als Noble in Den Bosch het kan, kunnen wij het toch ook? Dát is toegevoegde waarde. En tegen zoveel onweerstaanbare ‘beleving’ kan internet toch nóóit op… 

Maak er een gastgerichte dag van. Elke dag 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

retailing.nl website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024