Interview met Roelof Swiers van Eperium Business Solutions

Interview met Roelof Swiers van Eperium Business Solutions

Lees het complete interview

Ik ben Roelof Swiers van Eperium Business Solutions.

Oké, wat ziet u.. het congres dit jaar gaat over reiventing  retail. Wat draagt uw organisatie daarin bij aan het opnieuw uitvinden daarvan? Wat zijn jullie innovaties precies?

Eperium is een ervaren e-commerce bureau. Wij werken niet alleen voor projecten hier in Nederland, we doen ook projecten in de UK en in Amerika. Die landen lopen voor op Nederland. De kennis, de best practices die we daar opdoen die passen we ook op Nederlandse projecten toe. En daarbij is Eperium een bureau die ervoor zorgt dat retailers over alle kanalen, mobile, webshops, in de winkelstraat, whatever you name it, kan communiceren met haar klanten. Klanten bepalen tegenwoordig gewoon zelf wanneer en waar ze overgaan tot het oriënteren op nieuwe producten. Of het liefst natuurlijk tot het overgaan van de aankoop van nieuwe producten. Eperium faciliteert daarin. En die zorgt dus dat klanten dat ook kunnen realiseren.

We zijn vandaag in de Amsterdam Arena, “where retailchampions rise”, staat er. Welke retailer is volgens u de absolute kampioen en waarom is dat?

Het is natuurlijk erg verleidelijk om klanten van onszelf te noemen, die wil ik graag straks ook nog even noemen, maar om eventjes een voorbeeld te geven wat ik erg aansprekend  vind en wat zich de afgelopen jaren goed heeft doorontwikkeld is de Bijenkorf. De Bijenkorf slaagt er steeds beter in om het online warenpropositie, of ik moet het anders zeggen, de warenpropositie die ze uitstralen in de winkel, de uitstraling die ze hebben, om die ook te vertalen naar online. En daarbij hebben ze onlangs ook een technische stap, slag, gemaakt waardoor ze heel goed in staat zijn om de hoge pieken die ze ervaren bijvoorbeeld met een marathon of dat soort dagen om die gewoon probleemloos af te handelen. Vroeger, of voorheen want vroeger is wat te lang geleden, hadden ze daar nog wel eens moeite mee, maar tegenwoordig gaat dat hartstikke goed. En dat vind ik knap om te zien. En dat is een stap voorwaarts voor de hele e-commerce branche. Om dan toch even in te gaan op een klant van onszelf, Hoogvliet. Hoogvliet Supermarkt is regionaal marktleider, omgeving leider naar buiten. Die heeft eigenlijk als eerste supermarkt een serieuze e-commerce platform neergelegd, of ontwikkeld, waarbij klanten met veel gemak het hele assortiment, diepvries, versproducten, warme bakker producten, kunnen bestellen. En dat wordt gewoon van eigen distributiecentrum gerealiseerd. Nou goed, als je dat wilt doen zeg maar, dan moet je wel weten waar het over gaat. Wat wij willen is inspelen op die klantbehoefte. Klanten willen gewoon online kunnen bestellen, met veel gemak, alles wat ze nodig hebben om de week door te komen. Eperium heeft ze van scratch af aan daarmee geholpen en daar zijn we heel erg trots op.

Leave a reply

What's going on in Retailing?! website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2018