MicroStrategy – Costumer Engagement

MicroStrategy – Costumer Engagement

Interview met MicroStrategy over Costumer Engagement

Branches kunnen zich onderscheiden door daadwerkelijk de persoonlijke benadering te creëren op het moment dat de klant het filiaal binnenkomt. Denk daarbij aan directe klantherkenning bij binnenkomst, en het benaderen met specifieke aanbiedingen die de klant daarvoor bijvoorbeeld online heeft bekeken. Denk daarbij aan Gucci, die een complete omgeving hebben gecreëerd waarbij zij klanten dus herkennen bij binnenkomst. Ze kunnen benaderen met die ene specifieke tas die zij in hun filiaal hebben staan, en die dus bijvoorbeeld door de klant is bekeken twee dagen daarvoor. Dat werkt zo goed omdat de klant uiteindelijk loyaliteit voelt vanuit de retailer, in dit specifieke geval Gucci. En krijgt daardoor eerder een persoonlijke benadering. Gucci heeft dat uiteindelijk gecreëerd met MicroStrategy Alert technologie in combinatie met MicroStrategy E… technologie, waarbij klanten direct herkend worden op het moment dat zijn een filiaal binnenkomen. Een klant kiest uiteindelijk zelf of dat zij zijn gegevens wil delen met de desbetreffende retailer. Hij heeft dus de keuze op het moment dat ie de App. download, om bepaalde gegevens te kunnen delen. Klanten die kiezen daar heel bewust voor. Ook omdat zij merken dat zij daar wat voor terug krijgen. Denk daarbij aan persoonlijke aanbiedingen, denk daarbij aan extra promoties. Gucci is hiermee succesvol omdat zij laat zien daadwerkelijk kennis van de klant te hebben, door de persoonlijke benadering van de klant met bijvoorbeeld die tas die zij twee dagen geleden online heeft gezien. En klanten reageren hier enthousiast op omdat uiteindelijk Gucci laat zien kennis te hebben van datgene wat zij uiteindelijk willen.

Leave a reply

What's going on in Retailing?! website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2018