Paul Dumasy: “Geen webshop is geen optie voor retailers”

Volgens Paul Dumasy (Valk Software Retail Solutions) kan geïntegreerde logistiek het verschil uit maken tussen een verlieslatende en een rendabele webshop. Geen webshop is geen optie, retailers moeten online aanwezig zijn. Dus is het zaak om zo’n webshop rendabel te maken. Hoe? Dat vertelt Paul in onderstaand interview.


 

Wat is de meest interessante ontwikkeling die u ziet op het gebied van consumentengedrag op dit moment?

Paul DumassyHet gebruik van de smartphone in en om de winkel. Onderweg zijn consumenten 24 keer 7 bereikbaar en dus “targetable” voor retailers. Dit biedt fantastische mogelijkheden voor apps en CRM. Bijvoorbeeld door de consument een onweerstaanbaar of tenminste relevant aanbod te doen als hij zich in de nabijheid van de winkel begeeft. Zo maak je van passanten bezoekers. Eenmaal in de winkel is de smartphone onderdeel van het selectie- en koopproces. Informatie over artikelen wordt opgezocht, video’s bekeken, prijzen vergeleken. Likes worden uitgewisseld via social media, dat helpt bij de conversie van bezoekers naar betalende klanten.

Welke nieuwe innovaties in de retailsector hebben uw grootste interesse?

De integratie van de logistiek van e-commerce en stenen winkels. Logistiek vormt naast vastgoed de grootste kostenpost en is in hoge mate bepalend voor het rendement. Geïntegreerde logistiek kan het verschil uit maken tussen een verlieslatende en een rendabele webshop. Geen webshop is geen optie, retailers moeten online aanwezig zijn. Dus is het zaak om zo’n webshop rendabel te maken. Dat kan door de logistiek te integreren met de winkels. De voorraad ligt toch al in de winkels, de vrachtwagens rijden toch al, de pick orders worden toch gelopen, de webshop moeten daar gewoon een op een in mee.

Welke toekomstige trends houdt u scherp in de gaten en waarom?

Van big data naar beautiful data. Big data hebben we al jaren, maar big data wordt pas bruikbaar door de juiste triggers. Door CRM-campagnes te voeden met online en realtime event. Bijvoorbeeld een nieuwe klant die voor het eerst bij een winkel koopt. Of een klant die zijn zoveelste aankoop doet. Of zoveel jaar klant is. Op dat moment een passende aanbieding doen komt uitstekend binnen bij consumenten. Daar bij helpt geen big data, daar zijn beautiful triggers voor nodig.

Wat verwacht u van het congres What’s going on in Retailing?

Informatie en vooral inspiratie over nieuwe ontwikkelingen. Ontmoetingen met partners in de keten van wholesale, retail, e-commerce, CRM en content. Voorbeelden van succesvolle omnichannel cases en experimenten. De markt ondergaat een transformatie, nieuwe business modellen zijn noodzakelijk. Uitwisselen van success stories en ook voorbeelden hoe het niet moet kunnen daarbij heel leerzaam zijn.


Brochure-What's-going-on-in-Retailing

Congres What’s going on in Retailing

Valk Software Retail Solutions is een van de partners van het congres What’s going on in Retailing.
Meer informatie over het congres en alle sprekers is terug te vinden op www.retailing.nl.

 

Leave a reply

What's going on in Retailing?! website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2018