Volgens IBM heeft Twitter 0,0% bijgedragen aan Black Friday

Volgens IBM heeft Twitter 0,0% bijgedragen aan Black Friday

Black Friday ligt weer achter ons, en van bijna alle retailers (Walmart voorop) hoor je dat het een groot succes was. Mobiel verkeer naar retail sites groeide met 67%, en mobiele verkoop steeg naar 16%, dat was in 2011 nog 9,8%.
 
Overall is de online verkoop op Black Friday met zo'n 20,7% ten opzichte van vorig jaar gestegen. En wat heeft Twitter daar aan bijgedragen? Zip. Niks. Noppes. Nada. "A big, fat zero."
 
Zo blijkt uit data van IBM, dat berekende dat shoppers die werden doorverwezen vanaf sociale media, ondermeer Facebook, Twitter, LinkedIn en YouTube, goed waren voor 0,34% van alle online Black Friday sales. Een daling van meer dan 35% ten opzichte van 2011. En Twitter's bijdrage hieraan kan dus niet lager.
 
Tijdens het enorm gehypte Black Friday lijkt het ook logisch dat men gelijk naar een website van een retailer gaat in plaats van rond te hangen op Twitter (of een ander sociaal netwerk) op zoek naar links. Maar 0 procent? Niemand heeft geklikt op een referral link op Twitter? Bekijk het volledige rapport (PDF).
 
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

retailing.nl website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024