Personalisatie in Retail: noodzakelijk voor succes
Personalisatie in retail is als goede koffie: onmisbaar, maar als er ook maar iets ontbreekt [...]
Aug
Hogere orderwaarde, minder retouren en positieve(re) klanten bij HelloChair
In deze aflevering van de Consuminded Podcast – in samenwerking met What’s Going On in Retailing – [...]
Jun
De verlaten-winkelmand-boosdoener: hoe komt het en wat doe je er tegen?
Stel je eens voor: je klanten laden hun winkelmand vol met artikelen om bij de [...]
Oct
Betalen in de kleding industrie anno 2021: frictieloos, veilig en contactloos
Wanneer we terugkijken naar 2020 kunnen we zonder blikken of blozen zeggen dat we een [...]
Sep
Webinar What’s going on in Marketplaces?!
Op 5 november 2020 organiseerde wij het webinar What’s going on in Marketplaces?! Tijdens dit [...]
Nov
Your message on a bottle?
[vc_row][vc_column width=”1/1″] Met textiel doeken van BIG Impact helpt u de CO2 uitstoot te verminderen. [...]
May
Wat Wehkamp leert van fysieke winkels
Bron: Retailtrends Wehkamp kondigde een maand terug een grote merktransformatie aan. De webwinkel wil een [...]
Apr
HBO creëert extra buzz rondom Game of Thrones met AR
Bron: Yourzine Fans kunnen niet wachten op de start van het nieuwe seizoen van Game [...]
Apr
A.I. maakt locatiekeuzes makkelijker: 90% accurate winkelomzetvoorspellingen
[vc_row][vc_column width=”1/1″]Door: RetailSonar Het Nederlandse retaillandschap verandert razendsnel. Faillissementen liggen op de loer als je [...]
Apr
How Brands Grow op ieder niveau
[vc_row][vc_column width=”1/1″]Door: Bram Jonkheer Misschien overbekend, maar nog altijd heel tekenend: de Tropicana case. Over [...]
Mar
Retail ziet het licht
[vc_row][vc_column width=”1/1″]Geschreven door: Katja van Beaumont, Marc Rietra en Wouter de Wolf En toen was [...]
Mar
Zelfroosteren? Dat hangt ervan af!
De belofte van zelfroosteren is groot: het verhoogt zowel de efficiëntie als de medewerkerstevredenheid. Maar [...]
Mar
Domino’s Pizza zet de klant achter het stuur
‘Making the difference’ is het thema van What’s going on in (R)etailing?! in 2019. Maar [...]
Jan
Hoe beïnvloed je als merk het onderbewuste?
Neuromarketing-deskundige Martin de Munnik (Neurensics) legde het op What’s going on in [R]etailing?! haarfijn uit: [...]
Jun
Kenners aan het woord: dé retailtrends om rekening mee te houden
Op What’s going on in [R]etailing?! zijn op 31 mei een aantal van de meest [...]
May
Waar halen de sprekers op [R]etailing?! hun inspiratie vandaan?
[vc_row][vc_column width=”1/1″]Op What’s going on in [R]etailing?! zijn op 31 mei een aantal van de [...]
May
De groeistuipen van smart home-specialist 50Five
De markt voor smart home-producten groeit hard, en voice control zal die groei nog onstuimiger [...]
1 Comments
May
Zeeman kiest voor eenvoud
De afgelopen jaren is Zeeman een nóg sterker merk geworden dan het al was. Dat [...]
May
Voorlopige deelnemerslijst #WGOIR
[vc_row][vc_column width=”1/1″]Deze organisaties zijn erbij op 31 mei 2018 in de Media Plaza Utrecht [one_third] [...]
Greetz.nl kiest voor het verhaal van de klant
Greetz.nl is een van de succesverhalen onder de Nederlandse online retailers. Ooit begonnen met wenskaarten [...]
May
De Europese betaalrichtlijn PSD2 heeft tot doel te zorgen voor meer concurrentie en innovaties in het betalingsverkeer en regelt de toegang tot de betaalrekening (XS2A)
[vc_row][vc_column width=”1/1″]Door: Bernard Juffermans Steeds vaker besteedt de media aandacht aan PSD2. De toegang tot [...]
May
IBM: Nieuwe technologieën zullen retail ingrijpend veranderen
[vc_row][vc_column width=”1/1″]Cognitieve systemen, Blockchain en Augmented reality zullen de toekomst van retail de komende jaren [...]
Apr
Philips Lighting: Licht als gids én verleider van de klant
[vc_row][vc_column width=”1/1″]Fysieke beleving is van oudsher een van de voordelen van de winkelstraat ten opzichte [...]
Apr
Case Study: Zeeman’s Challenges
[vc_row][vc_column width=”1/1″] Sponsored article by Global Cloud Xchange Zeeman’s Challenges Zeeman’s ambition is to be [...]
Apr
Hoe ICI PARIS XL de geheimen van succesvolle Youtubers ontrafelt
Brand ambassadors, we zijn er dol op. Misschien nog net niet zo dol als op [...]
Apr
Hubo wint op service
[vc_row][vc_column width=”1/1″]DGN Retail (Hubo, Multimate, Decorette) heeft met Hubo de afgelopen jaren flink aan de [...]
Apr
Veneficus: Met alleen data kom je er niet
Wie vooruit wil kijken, moet leren van het verleden. Maar alleen terugkijken, daar ga je [...]
Mar
Interview Karin van Braam, Supply chain manager bij Sissy Boy
[vc_row][vc_column width=”1/1″] ‘Aandacht en presentatie is voor Sissy-Boy belangrijker dan bezorgsnelheid’ Lifestyleketen Sissy Boy [...]
Feb
Interview Joey Janssen, manager Customer Experience en Omnichannel bij Swiss Sense
[vc_row][vc_column width=”1/1″] Je hebt net als met auto’s een emotionele band met je bed, dat [...]
Feb
Customer Experience en Engagement: de een kan niet zonder de ander
[vc_row][vc_column width=”1/1″]Customer engagement (CE) en customer experience (CX) zijn onlosmakelijk verbonden met elkaar. In deze [...]
Dec
Interview Ray Gaul – Kantar Retail
[vc_row][vc_column width=”1/1″]Tijdens What’s going on in Retailing?! 2017 vroegen wij Ray Gaul over zijn visie [...]
Nov
Mooie performance support aanpak bij HOME Depot
[vc_row][vc_column width=”1/1″]Twee weken geleden namen wij deel aan de Performance Journey. De basis van deze [...]
Nov
5 onbeantwoorde vragen over de toekomst van retail
[vc_row][vc_column width=”1/1″]Iedereen worstelt met dezelfde vragen: Hoe maken we de consument blij? Hoe zorgen we [...]
May
The “Uniquely Generation Z”: What brands should know about today’s youngest consumers
Disruptive and distinctive, Gen Z shoppers are growing up. A new kind of shopper is [...]
Apr
Experience Revolution: New Teams, New Rules
This third report in the IBM IBV Customer Experience (CX) series explores the deep impact [...]
Apr
The 2017 Customer Experience Index Study
[vc_row][vc_column width=”1/1″]The 2017 Customer Experience Index (CEI) Study found that Retail and Consumer Products (CP) [...]
Apr
PlanningIT: Via betrokken medewerkers naar tevreden klanten
[vc_row][vc_column width=”1/1″]Retail is een sector in beweging. Het traditionele verkoopmodel is in een paar jaar [...]
Apr
‘Bij de fysieke winkel draait het om de prijs óf het is gewoon heel leuk’
[vc_row][vc_column width=”1/1″]De ontwikkelingen in de retail gaan hard. Daar weet Peter Paul Kleinbussink, ceo Intratuin [...]
Mar
Kaalslag in de winkelstraat: risico of kans?
[vc_row][vc_column width=”1/1″]“Faillissement V&D is pas het begin”, “En wéér vallen er klappen in de winkelstraat” [...]
Mar
Onderzoek: Helft Nederlanders doet aankopen op mobiel
[vc_row][vc_column width=”1/1″]De helft van de Nederlanders doet aankopen op mobiel. Vooral onder consumenten jonger dan [...]
Feb
Bezorgservice Picnic breidt uit naar Lelystad
[vc_row][vc_column width=”1/1″] Online-supermarkt Picnic blijft groeien. Het bedrijf brengt inmiddels bijna een half jaar boodschappen [...]
Feb
Nederland is zeer interessant voor Hornbach
“Nederland is zeer interessant voor Hornbach”, stelt bestuursvoorzitter Albrecht Hornbach. MIX spreekt hem bij de [...]
Omnichannel zet de klant centraal, maar wie zet de data centraal?
Big data, externe data, open data, realtime data… allemaal mooie kreten die u het walhalla [...]
Ons brein online?
Nummer 1 op de agenda van retailers is online. ‘Online is hot’. Allemaal naarstig op [...]
Instore + offline: Better Together
Internet en smartphones hebben het koopgedrag van consumenten behoorlijk veranderd en veel retailers hebben zich, [...]
1 Comments
De kunst van omnichannel retailing
Single channel retail Nog niet zo lang geleden was een winkel alleen een winkel. Je [...]
“Belangrijke succesfactor omnichannel is het personeel op de winkelvloer”
In aanloop naar het congres What’s going on in [R]etailing?! vroegen we Hans Molenaar, directeur [...]
Exactly Who Are Your Customers?
Predictive analytics provides the answers, enabling marketers to create value with consumers — and drive [...]
Mar
The Future of Retail is ‘Here’ and ‘Now’
To remain competitive in today’s real-time world, retailersneed to more effectively read and respond to [...]
Mar
The Rise of the Smart Product Economy
Making products smart can deliver game-changing innovation, enriched customer experiences and new, across-the board levels [...]
Mar
Klanten verwachten een uniforme merkbeleving, ongeacht het kanaal
De ideale omnichannel retailer biedt klanten een compleet kanaalonafhankelijke ervaring en heeft daarnaast zijn supply [...]
Mar
Loop eens zaterdagmiddag door de Kalverstraat….
“Interview met Adriaan Kooren, Business development manager bij PlanningIT, over de huidige retailsector, omnichannel-voorbeelden en [...]
Mar
Interview Rob Vos en Jerry Stam (IBM) – WGOIR 2016
Wij hebben consultants die afkomstig zijn uit de industrie, dat wil zeggen echt daadwerkelijk retailervaring [...]
Mar
In de elektronicamarkt wordt offline oriëntatie (volledig) overbodig
Interview met Joost van der Zon, partner van Veneficus Welke nieuwe innovaties in de retailwereld [...]
Mar
Arthur Feenstra, co-owner Only for Men: “Ik geloof in de combinatie van food en fashion”
Aan het rijtje met twaalf Only for Men-winkels is een jaar geleden een dertiende winkel [...]
Feb
Saatchi & Saatchi: Omni-channel is de ultieme persoonlijke klantbenadering
Kevin Roberts, voormalig CEO en huidig Head Coach bij Saatchi & Saatchi, sluit de 25e [...]
Feb
Interview Joost van der Zon (Veneficus) – WGOIR 2016
Wij zijn een bedrijf dat big data analytics implementeert bij retailers en op die manier [...]
Feb
De ideale Omnichannel architectuur
Hoe moet de ideale Omnichannel Architectuur eruit zien? In deze vraag beet de expertgroep Omnichannel [...]
Feb
Digitale communicatie zorgt voor een echte merkbeleving
Het creëren van eenzelfde merkbeleving, daar draait omnichannel om. Dat is de mening van Nele [...]
Feb
Omnichannel groeit en is een vereiste standaard geworden
Het retaillandschap blijft grillig. Is het einde in zicht, en welke retailers houden het hoofd [...]
Feb
Disney is een goed voorbeeldbedrijf die volop bezig is met omnichannel retail
Volgens Martijn Lofvers (CEO & Chief Trendwatcher bij Supply Chain Media) is het nog te [...]
Feb
Interview Frits van den Bos – Spreker WGOIR 2016
We zijn geen fabrikant of retailer, we zijn een stichting die partijen bij elkaar brengt [...]
Feb
Interview Sylvia Heuvelman, WGOIR 2016
HotITem is echt een databedrijf. Onze primaire focus is het helpen van organisaties met het [...]
Feb
Interview Kasper Klaarenbeek, dagvoorzitter van WGOIR 2016
Retail is het mooiste vak van de wereld. Ik ben er groot gegroeid, ik heb [...]
Feb
Jos Mulder (Nextail): “Vooralsnog passen we alleen een dynamisch prijsbeleid toe bij ‘web-only’ assortiment”
“Eigenhandig prijzen vergelijken met die van de concurrent is verleden tijd”, vertelde omnichannel directeur Antoine [...]
Feb
INretail: Betrek de teams op de winkelvloer bij innovaties
INretail is de grootste brancheorganisatie in retail non-food. Hoe kijken zij aan tegen de omnichannel [...]
Feb
Hallo, mag ik jou wat vragen?
Op 7 april a.s. ben ik, Kasper Klarenbeek, de dagvoorzitter van de 25e editie van [...]
Feb
IBM Guide to Retail Technology Trends
One of the greatest challenges in the retail industry today is the pace of technological [...]
Teradata: Creëer een consistente klantervaring via alle kanalen
De retailsector is vrijwel dagelijks aan veranderingen onderhevig. Grote winkelketens die (dreigen om te) vallen, [...]
Feb
Abecon: “Het veranderende klantgedrag bepaalt alles”
Omnichannel in de retailwereld, we kunnen er gewoonweg niet meer omheen. Maar wat zijn nu [...]
Jan
Wat als de DA gamification gebruikt had?
Het speelveld van de retail verandert continu. Recent werd bekend dat V&D failliet is. En [...]
Jan
‘Kan een website het vertrouwen tussen mensen ooit evenaren? Ik denk het niet’
Op 11 december won Leapp de FD Gazelle Oryx award: de ereprijs voor het Nederlandse [...]
Jan
Big Data? Vertel een retailer maar eens iets nieuws
Als analist is Sucharita Mulpuru (Vice-president Forrester Research) dagelijks bezig met de stand van zaken [...]
Jan
Maarten Vaessen (Varova): “Onderscheiden op de relatie met consumenten”
In de strijd om de consument draait het niet alleen om de transactie, maar ook [...]
Dec
Waarom koopt een klant bij u?
Voorafgaand aan het What’s Going on in (R)etailing?! vroegen wij Richard Kievit, Trainee / assistent [...]
Dec
De klant centraal voor omni-channel
Voorafgaand aan het What’s Going on in (R)etailing?! vroegen wij Colin Jansen, project manager Scotch [...]
1 Comments
Dec
Krein Bons (vanHaren): “Mensen maken merken”
Veel aandacht in retail gaat uit naar de technologische mogelijkheden op het gebied van omnichannel [...]
1 Comments
Nov
“What retailers have to do is to become risk taking”
Prior to the What’s going on in (R)etailing event we have interviewed Viktor Mayer Schönberger, [...]
Oct
Whitepaper Forrester: Rank Yourself With The Digital Maturity Model
Retailers Should Evaluate Current eCommerce Organizations Against Four Criteria Forrester’s digital maturity model provides a [...]
Oct
Vergelijken van offline en online retail
Appels met peren? Dat de retail door onder andere de opkomst van online moet veranderen, [...]
1 Comments
Whitepaper Manhattan Report Land of Endless Aisles
The retail landscape hasn’t just changed in recent years, it’s been blown up. Online marketplaces, [...]
Whitepaper Forrester Wave for Omnichannel Order Management
In Forrester’s 77-criteria evaluation of omnichannel order management vendors, we identified the nine most significant [...]
Ton ter Laak: ” Klanten worden steeds veeleisender”
Tijdens What’s Going on in Retailing 2015 hebben we Ton ter Laak, Vice President Northern [...]
Robert Feltzer: ”Niet alles wat juridisch mag, is ook daadwerkelijk slim om te doen.”
Tijdens What’s Going on in Retailing 2015 hebben we Robert Feltzer, Managing Partner van EDM [...]
Koen van Dijck: ”De mobiele applicatie is een gamechanger voor de retailwereld.”
Tijdens What’s Going on in Retailing 2015 hebben we Koen van Dijck, Retail Marketer bij [...]
Mariette Steevens: ”De beste weg is per retailer verschillend.”
Tijdens What’s Going on in Retailing 2015 hebben we Mariette Steevens, Business development consultant & [...]
Rocking the Retail Boat bij What’s going on in (R)etailing?!
Verslag van What’s going on in (R)etailing?! 2015 door Carola Siksma-Ruiters, CEO BabyWereld Om meer [...]
Presentatie Werner Vogels, CTO van Amazon.com
Werner Vogels is CTO bij Amazon.com waar hij verantwoordelijk is voor de technologische visie van [...]
Presentatie Steven Bakker, CEO van BAS Group
Steven Bakker is voormalig CEO van BAS Group en gaf op What’s Going on in [...]
Presentatie Eric Coorens, COO van Macintosh Retail Group
Eric Coorens, COO van Macintosh Retail Group heeft een presentatie gegeven op What’s Going on [...]
Presentatie Marco Wolters, Head of Retail, GfK
Marco Wolters, Head of Retail bij GfK heeft een presentatie gegeven op What’s Going on [...]
Werner Vogels (CTO Amazon): “Amazon is geen retailer”
Interview met Werner Vogels, CTO van Amazon.com, voorafgaand aan het congres What’s going on Retailing [...]
Deloitte: Het gebruik van big data en data warehousing tools in de retailsector groeit snel
Voorafgaand aan What’s going on in (R)etailing?! delen sprekers & partners van het congres hun [...]
Draadloze technologie in de retail is ‘here to stay’
Voor iedere retailer is binding met de klant een belangrijk doel. Dat is in een [...]
Michel La Pierre (Webloyalty): “In Nederland is er op dit moment nog geen voorbeeld van een organisatie die al 100% omnichannel gereed is”
Voorafgaand aan What’s going on in (R)etailing?! delen sprekers & partners van het congres hun [...]
Jorgen Heizenberg (Capgemini): “It is about finding the right data”
Voorafgaand aan What’s going on in (R)etailing?! delen sprekers & partners van het congres hun [...]
Capgemini: “Big Data, gooi toch wat weg!”
Voorafgaand aan What’s going on in (R)etailing?! delen sprekers & partners van het congres hun [...]
Retailers over innovaties in de retailsector
Voorafgaand aan het congres What’s going on in (R)etailing?! vragen we sprekers alvast naar hun [...]