Personalisatie in Retail: noodzakelijk voor succes

Personalisatie in retail is als goede koffie: onmisbaar, maar als er ook maar iets ontbreekt [...]

Hogere orderwaarde, minder retouren en positieve(re) klanten bij HelloChair

In deze aflevering van de Consuminded Podcast – in samenwerking met What’s Going On in Retailing – [...]

De verlaten-winkelmand-boosdoener: hoe komt het en wat doe je er tegen?

Stel je eens voor: je klanten laden hun winkelmand vol met artikelen om bij de [...]

Betalen in de kleding industrie anno 2021: frictieloos, veilig en contactloos

Wanneer we terugkijken naar 2020 kunnen we zonder blikken of blozen zeggen dat we een [...]

Webinar What’s going on in Marketplaces?!

Op 5 november 2020 organiseerde wij het webinar What’s going on in Marketplaces?! Tijdens dit [...]

Your message on a bottle?

[vc_row][vc_column width=”1/1″] Met textiel doeken van BIG Impact helpt u de CO2 uitstoot te verminderen. [...]

Wat Wehkamp leert van fysieke winkels

Bron: Retailtrends Wehkamp kondigde een maand terug een grote merktransformatie aan. De webwinkel wil een [...]

HBO creëert extra buzz rondom Game of Thrones met AR

Bron: Yourzine Fans kunnen niet wachten op de start van het nieuwe seizoen van Game [...]

A.I. maakt locatiekeuzes makkelijker: 90% accurate winkelomzetvoorspellingen

[vc_row][vc_column width=”1/1″]Door: RetailSonar Het Nederlandse retaillandschap verandert razendsnel. Faillissementen liggen op de loer als je [...]

How Brands Grow op ieder niveau

[vc_row][vc_column width=”1/1″]Door: Bram Jonkheer Misschien overbekend, maar nog altijd heel tekenend: de Tropicana case. Over [...]

Retail ziet het licht

[vc_row][vc_column width=”1/1″]Geschreven door: Katja van Beaumont, Marc Rietra en Wouter de Wolf En toen was [...]

Zelfroosteren? Dat hangt ervan af!

De belofte van zelfroosteren is groot: het verhoogt zowel de efficiëntie als de medewerkerstevredenheid. Maar [...]

Domino’s Pizza zet de klant achter het stuur

‘Making the difference’ is het thema van What’s going on in (R)etailing?! in 2019. Maar [...]

Hoe beïnvloed je als merk het onderbewuste?

Neuromarketing-deskundige Martin de Munnik (Neurensics) legde het op What’s going on in [R]etailing?! haarfijn uit: [...]

Kenners aan het woord: dé retailtrends om rekening mee te houden

Op What’s going on in [R]etailing?! zijn op 31 mei een aantal van de meest [...]

Waar halen de sprekers op [R]etailing?! hun inspiratie vandaan?

[vc_row][vc_column width=”1/1″]Op What’s going on in [R]etailing?! zijn op 31 mei een aantal van de [...]

De groeistuipen van smart home-specialist 50Five

De markt voor smart home-producten groeit hard, en voice control zal die groei nog onstuimiger [...]

1 Comments

Zeeman kiest voor eenvoud

De afgelopen jaren is Zeeman een nóg sterker merk geworden dan het al was. Dat [...]

Voorlopige deelnemerslijst #WGOIR

[vc_row][vc_column width=”1/1″]Deze organisaties zijn erbij op 31 mei 2018 in de Media Plaza Utrecht [one_third] [...]

Greetz.nl kiest voor het verhaal van de klant

Greetz.nl is een van de succesverhalen onder de Nederlandse online retailers. Ooit begonnen met wenskaarten [...]

De Europese betaalrichtlijn PSD2 heeft tot doel te zorgen voor meer concurrentie en innovaties in het betalingsverkeer en regelt de toegang tot de betaalrekening (XS2A)

[vc_row][vc_column width=”1/1″]Door: Bernard Juffermans Steeds vaker besteedt de media aandacht aan PSD2. De toegang tot [...]

IBM: Nieuwe technologieën zullen retail ingrijpend veranderen

[vc_row][vc_column width=”1/1″]Cognitieve systemen, Blockchain en Augmented reality zullen de toekomst van retail de komende jaren [...]

Philips Lighting: Licht als gids én verleider van de klant

[vc_row][vc_column width=”1/1″]Fysieke beleving is van oudsher een van de voordelen van de winkelstraat ten opzichte [...]

Case Study: Zeeman’s Challenges

[vc_row][vc_column width=”1/1″] Sponsored article by Global Cloud Xchange Zeeman’s Challenges Zeeman’s ambition is to be [...]

Hoe ICI PARIS XL de geheimen van succesvolle Youtubers ontrafelt

Brand ambassadors, we zijn er dol op. Misschien nog net niet zo dol als op [...]

Hubo wint op service

[vc_row][vc_column width=”1/1″]DGN Retail (Hubo, Multimate, Decorette) heeft met Hubo  de afgelopen jaren flink aan de [...]

Veneficus: Met alleen data kom je er niet

Wie vooruit wil kijken, moet leren van het verleden. Maar alleen terugkijken, daar ga je [...]

Interview Karin van Braam, Supply chain manager bij Sissy Boy

[vc_row][vc_column width=”1/1″] ‘Aandacht en presentatie is voor Sissy-Boy belangrijker dan bezorgsnelheid’   Lifestyleketen Sissy Boy [...]

Interview Joey Janssen, manager Customer Experience en Omnichannel bij Swiss Sense

[vc_row][vc_column width=”1/1″] Je hebt net als met auto’s een emotionele band met je bed, dat [...]

Customer Experience en Engagement: de een kan niet zonder de ander

[vc_row][vc_column width=”1/1″]Customer engagement (CE) en customer experience (CX) zijn onlosmakelijk verbonden met elkaar. In deze [...]

Interview Ray Gaul – Kantar Retail

[vc_row][vc_column width=”1/1″]Tijdens What’s going on in Retailing?! 2017 vroegen wij Ray Gaul over zijn visie [...]

Mooie performance support aanpak bij HOME Depot

[vc_row][vc_column width=”1/1″]Twee weken geleden namen wij deel aan de Performance Journey. De basis van deze [...]

5 onbeantwoorde vragen over de toekomst van retail

[vc_row][vc_column width=”1/1″]Iedereen worstelt met dezelfde vragen: Hoe maken we de consument blij? Hoe zorgen we [...]

The “Uniquely Generation Z”: What brands should know about today’s youngest consumers

Disruptive and distinctive, Gen Z shoppers are growing up.  A new kind of shopper is [...]

Experience Revolution: New Teams, New Rules

This third report in the IBM IBV Customer Experience (CX) series explores the deep impact [...]

The 2017 Customer Experience Index Study

[vc_row][vc_column width=”1/1″]The 2017 Customer Experience Index (CEI) Study found that Retail and Consumer Products (CP) [...]

PlanningIT: Via betrokken medewerkers naar tevreden klanten

[vc_row][vc_column width=”1/1″]Retail is een sector in beweging. Het traditionele verkoopmodel is in een paar jaar [...]

‘Bij de fysieke winkel draait het om de prijs óf het is gewoon heel leuk’

[vc_row][vc_column width=”1/1″]De ontwikkelingen in de retail gaan hard. Daar weet Peter Paul Kleinbussink, ceo Intratuin [...]

Kaalslag in de winkelstraat: risico of kans?

[vc_row][vc_column width=”1/1″]“Faillissement V&D is pas het begin”, “En wéér vallen er klappen in de winkelstraat” [...]

Onderzoek: Helft Nederlanders doet aankopen op mobiel

[vc_row][vc_column width=”1/1″]De helft van de Nederlanders doet aankopen op mobiel. Vooral onder consumenten jonger dan [...]

Bezorgservice Picnic breidt uit naar Lelystad

[vc_row][vc_column width=”1/1″] Online-supermarkt Picnic blijft groeien. Het bedrijf brengt inmiddels bijna een half jaar boodschappen [...]

Nederland is zeer interessant voor Hornbach

“Nederland is zeer interessant voor Hornbach”, stelt bestuursvoorzitter Albrecht Hornbach. MIX spreekt hem bij de [...]

Omnichannel zet de klant centraal, maar wie zet de data centraal?

Big data, externe data, open data, realtime data… allemaal mooie kreten die u het walhalla [...]

Ons brein online?

Nummer 1 op de agenda van retailers is online. ‘Online is hot’. Allemaal naarstig op [...]

Instore + offline: Better Together

Internet en smartphones hebben het koopgedrag van consumenten behoorlijk veranderd en  veel retailers hebben zich, [...]

1 Comments

De kunst van omnichannel retailing

Single channel retail Nog niet zo lang geleden was een winkel alleen een winkel. Je [...]

“Belangrijke succesfactor omnichannel is het personeel op de winkelvloer”

In aanloop naar het congres What’s going on in [R]etailing?! vroegen we Hans Molenaar, directeur [...]

Exactly Who Are Your Customers?

Predictive analytics provides the answers, enabling marketers to create value with consumers — and drive [...]

The Future of Retail is ‘Here’ and ‘Now’

To remain competitive in today’s real-time world, retailersneed to more effectively read and respond to [...]

The Rise of the Smart Product Economy

Making products smart can deliver game-changing innovation, enriched customer experiences and new, across-the board levels [...]

Klanten verwachten een uniforme merkbeleving, ongeacht het kanaal

De ideale omnichannel retailer biedt klanten een compleet kanaalonafhankelijke ervaring en heeft daarnaast zijn supply [...]

Loop eens zaterdagmiddag door de Kalverstraat….

“Interview met Adriaan Kooren, Business development manager bij PlanningIT, over de huidige retailsector, omnichannel-voorbeelden en [...]

Interview Rob Vos en Jerry Stam (IBM) – WGOIR 2016

Wij hebben consultants die afkomstig zijn uit de industrie, dat wil zeggen echt daadwerkelijk retailervaring [...]

In de elektronicamarkt wordt offline oriëntatie (volledig) overbodig

Interview met Joost van der Zon, partner van Veneficus Welke nieuwe innovaties in de retailwereld [...]

Arthur Feenstra, co-owner Only for Men: “Ik geloof in de combinatie van food en fashion”

Aan het rijtje met twaalf Only for Men-winkels is een jaar geleden een dertiende winkel [...]

Saatchi & Saatchi: Omni-channel is de ultieme persoonlijke klantbenadering

Kevin Roberts, voormalig CEO en huidig Head Coach bij Saatchi & Saatchi, sluit de 25e [...]

Interview Joost van der Zon (Veneficus) – WGOIR 2016

Wij zijn een bedrijf dat big data analytics implementeert bij retailers en op die manier [...]

De ideale Omnichannel architectuur

Hoe moet de ideale Omnichannel Architectuur eruit zien? In deze vraag beet de expertgroep Omnichannel [...]

Digitale communicatie zorgt voor een echte merkbeleving

Het creëren van eenzelfde merkbeleving, daar draait omnichannel om. Dat is de mening van Nele [...]

Omnichannel groeit en is een vereiste standaard geworden

Het retaillandschap blijft grillig. Is het einde in zicht, en welke retailers houden het hoofd [...]

Disney is een goed voorbeeldbedrijf die volop bezig is met omnichannel retail

Volgens Martijn Lofvers (CEO & Chief Trendwatcher bij Supply Chain Media) is het nog te [...]

Interview Frits van den Bos – Spreker WGOIR 2016

We zijn geen fabrikant of retailer, we zijn een stichting die partijen bij elkaar brengt [...]

Interview Sylvia Heuvelman, WGOIR 2016

HotITem is echt een databedrijf. Onze primaire focus is het helpen van organisaties met het [...]

Interview Kasper Klaarenbeek, dagvoorzitter van WGOIR 2016

Retail is het mooiste vak van de wereld. Ik ben er groot gegroeid, ik heb [...]

Jos Mulder (Nextail): “Vooralsnog passen we alleen een dynamisch prijsbeleid toe bij ‘web-only’ assortiment”

“Eigenhandig prijzen vergelijken met die van de concurrent is verleden tijd”, vertelde omnichannel directeur Antoine [...]

INretail: Betrek de teams op de winkelvloer bij innovaties

INretail is de grootste brancheorganisatie in retail non-food. Hoe kijken zij aan tegen de omnichannel [...]

Hallo, mag ik jou wat vragen?

Op 7 april a.s. ben ik, Kasper Klarenbeek, de dagvoorzitter van de 25e editie van [...]

IBM Guide to Retail Technology Trends

One of the greatest challenges in the retail industry today is the pace of technological [...]

Teradata: Creëer een consistente klantervaring via alle kanalen

De retailsector is vrijwel dagelijks aan veranderingen onderhevig. Grote winkelketens die (dreigen om te) vallen, [...]

Abecon: “Het veranderende klantgedrag bepaalt alles”

Omnichannel in de retailwereld, we kunnen er gewoonweg niet meer omheen. Maar wat zijn nu [...]

Wat als de DA gamification gebruikt had?

Het speelveld van de retail verandert continu. Recent werd bekend dat V&D failliet is. En [...]

‘Kan een website het vertrouwen tussen mensen ooit evenaren? Ik denk het niet’

Op 11 december won Leapp de FD Gazelle Oryx award: de ereprijs voor het Nederlandse [...]

Big Data? Vertel een retailer maar eens iets nieuws

Als analist is Sucharita Mulpuru (Vice-president Forrester Research) dagelijks bezig met de stand van zaken [...]

Maarten Vaessen (Varova): “Onderscheiden op de relatie met consumenten”

In de strijd om de consument draait het niet alleen om de transactie, maar ook [...]

Waarom koopt een klant bij u?

Voorafgaand aan het What’s Going on in (R)etailing?! vroegen wij Richard Kievit, Trainee / assistent [...]

De klant centraal voor omni-channel

Voorafgaand aan het What’s Going on in (R)etailing?! vroegen wij Colin Jansen, project manager Scotch [...]

1 Comments

Krein Bons (vanHaren): “Mensen maken merken”

Veel aandacht in retail gaat uit naar de technologische mogelijkheden op het gebied van omnichannel [...]

1 Comments

“What retailers have to do is to become risk taking”

Prior to the What’s going on in (R)etailing event we have interviewed Viktor Mayer Schönberger, [...]

Whitepaper Forrester: Rank Yourself With The Digital Maturity Model

Retailers Should Evaluate Current eCommerce Organizations Against Four Criteria Forrester’s digital maturity model provides a [...]

Vergelijken van offline en online retail

Appels met peren? Dat de retail door onder andere de opkomst van online moet veranderen, [...]

1 Comments

Whitepaper Manhattan Report Land of Endless Aisles

The retail landscape hasn’t just changed in recent years, it’s been blown up. Online marketplaces, [...]

Whitepaper Forrester Wave for Omnichannel Order Management

In Forrester’s 77-criteria evaluation of omnichannel order management vendors, we identified the nine most significant [...]

Ton ter Laak: ” Klanten worden steeds veeleisender”

Tijdens What’s Going on in Retailing 2015 hebben we Ton ter Laak, Vice President Northern [...]

Robert Feltzer: ”Niet alles wat juridisch mag, is ook daadwerkelijk slim om te doen.”

Tijdens What’s Going on in Retailing 2015 hebben we Robert Feltzer, Managing Partner van EDM [...]

Koen van Dijck: ”De mobiele applicatie is een gamechanger voor de retailwereld.”

Tijdens What’s Going on in Retailing 2015 hebben we Koen van Dijck, Retail Marketer bij [...]

Mariette Steevens: ”De beste weg is per retailer verschillend.”

Tijdens What’s Going on in Retailing 2015 hebben we Mariette Steevens, Business development consultant & [...]

Rocking the Retail Boat bij What’s going on in (R)etailing?!

Verslag van What’s going on in (R)etailing?! 2015 door Carola Siksma-Ruiters, CEO BabyWereld Om meer [...]

Presentatie Werner Vogels, CTO van Amazon.com

Werner Vogels is CTO bij Amazon.com waar hij verantwoordelijk is voor de technologische visie van [...]

Presentatie Steven Bakker, CEO van BAS Group

Steven Bakker is voormalig CEO van BAS Group en gaf op What’s Going on in [...]

Presentatie Eric Coorens, COO van Macintosh Retail Group

Eric Coorens, COO van Macintosh Retail Group heeft een presentatie gegeven op What’s Going on [...]

Presentatie Marco Wolters, Head of Retail, GfK

Marco Wolters, Head of Retail bij GfK heeft een presentatie gegeven op What’s Going on [...]

Werner Vogels (CTO Amazon): “Amazon is geen retailer”

Interview met Werner Vogels, CTO van Amazon.com, voorafgaand aan het congres What’s going on Retailing [...]

Deloitte: Het gebruik van big data en data warehousing tools in de retailsector groeit snel

Voorafgaand aan What’s going on in (R)etailing?! delen sprekers & partners van het congres hun [...]

Draadloze technologie in de retail is ‘here to stay’

Voor iedere retailer is binding met de klant een belangrijk doel. Dat is in een [...]

Michel La Pierre (Webloyalty): “In Nederland is er op dit moment nog geen voorbeeld van een organisatie die al 100% omnichannel gereed is”

Voorafgaand aan What’s going on in (R)etailing?! delen sprekers & partners van het congres hun [...]

Jorgen Heizenberg (Capgemini): “It is about finding the right data”

Voorafgaand aan What’s going on in (R)etailing?! delen sprekers & partners van het congres hun [...]

Capgemini: “Big Data, gooi toch wat weg!”

Voorafgaand aan What’s going on in (R)etailing?! delen sprekers & partners van het congres hun [...]

Retailers over innovaties in de retailsector

Voorafgaand aan het congres What’s going on in (R)etailing?! vragen we sprekers alvast naar hun [...]