Mediapartners

Mediapartners What’s going on in (R)etailing?!

Elk jaar werken we samen met de meest toonaangevende brancheverenigingen en mediapartners op het gebied van retail, food, non-food, fashion, DHZ en vele andere retailbranches.

Samen met hen zorgen we ervoor dat we je elke dag kunnen inspireren met unieke en relevante retailcontent. Daarnaast zijn zij ambassadeur van What’s going on in (R)etailing?!, het jaarlijkse ontmoetingspunt voor honderden retailers en fabrikanten.

Mediapartners:

 

logo-vedis-retail2015VEDIS is het kenniscentrum voor de retail in de meest uitgebreide zin. Het VEDIS Retail Platform volgt de diverse processen in de praktijk van distributie en retail op de voet en probeert daarbij uiteraard ook op zeer praktische wijze een visie op de toekomst te formuleren. Dat maakt VEDIS het transferpunt voor wetenschap en praktijk. www.vedis.org

 

 

 

mixpress Vakblad MIX is het vakblad voor de doe-het-zelf- en ijzerwarenhandel. Met een combinatie van nieuws, analyses, trends, marktcijfers, productnieuws, thema’s en portretten biedt MIX de ondernemers in deze sectoren alle vakinfo die ze nodig hebben. MIX bereikt ondernemers – zelfstandig of franchisenemers – van bouwmarkten, breedpakketzaken, ijzerwaren/gereedschappenwinkels en verf- en behangspeciaalzaken. Maar ook de technische groothandel voor bouw en industrie. www.mixpress.nl

 

 

 

Het ISMI opereert op het raakvlak waar retailer (lees: uw klant) en leverancier (lees: de consument) elkaar tegenkomen met als doel maximaal rendement  te behalen uit de geïnvesteerde euro om de aankoopbeslissing te beïnvloeden. Bedrijven lopen echter in de praktijk tegen kennis- en implementatiebarrières aan. Shopper Management is de oplossing voor uw koerswijziging. www.ismi.nl

 

 

 

shoppermarketingupdateShoppermarketingupdate.nl is het online platform met vaknieuws over innovatieve klantenbinding. De site informeert shopper marketing-specialisten van handel, industrie en adviesorganisaties over ontwikkelingen van hun vakgebied. Wij publiceren nieuws, interviews, reportages en opinies. Shoppermarketingupdate.nl komt tot stand in samenwerking met het Instore Shopper Marketing Instituut en is onmisbaar voor specialisten die op de hoogte willen blijven van actuele ontwikkelingen. Ons doel is het professionaliseren van dit vakgebied door specialisten nauwgezet op de hoogte te houden. www.shoppermarketingupdate.nl

 

Elkaar kennen en begrijpen is een belangrijke voorwaarde om in de retailbranche stand te kunnen houden. Oprechte interesse en regelmatig contact is onmisbaar voor een succesvolle (zakelijke) samenwerking. De acht netwerkgroepen van Focusplaza dragen daar aan bij. ONTMOET mensen die iets te vertellen hebben. Laat je inspireren en INSPIREER anderen door mee te praten, mee te denken en door jóuw visie te delen. ONTDEK het Focusplaza-netwerk dat de afgelopen 17 jaar zijn waarde heeft bewezen. www.focusplaza.nl

 

 

FoodPersonality is een blad voor de supermarktsector. Het blad wil een platform zijn van en voor mensen die in de supermarktsector werken of er als leverancier van goederen en/of diensten aan verbonden zijn. De berichtgeving en achtergronden van het blad zijn vooral bestemd voor directies, managers en andere besluitgerechtigden bij supermarktbedrijven. En: voor ondernemers en leidinggevende managers van supermarktvestigingspunten.www.foodpersonality.nl

 

 

Supply Chain Magazine (SCM) richt zich op de beslissers in de supply chain. SCM wil wereldwijd kennis over de strategische aandachtsgebieden in de supply chain genereren en distribueren door supply chain professionals met elkaar in contact te brengen. www.supplychainmagazine.nl

 

 

 

FMCGFMCG Dutch FMCG/Retail professionals is hét LinkedIn-platform voor hoger opgeleiden binnen de Nederlandse FMCG en retailindustrie, gericht op het delen van contacten, kennis, discussie en jobpostings binnen deze sector

 

 

 

 

modintMODINT is de ondernemersorganisatie van fabrikanten, importeurs, agenten en groothandelaren van kleding, modeaccessoires, tapijt en (interieur)textiel. Bij MODINT zijn ongeveer 750 bedrijven aangesloten. Zij realiseren jaarlijks een gezamenlijke omzet van € 9 miljard in Nederland. Hiervan wordt ruim 50% geëxporteerd. De taak van MODINT is om samen met haar leden te zorgen voor een waardevolle toekomst. www.modint.nl

 

 

 

frachiseplusFranchise+. Franchise+ is het mediabedrijf dat franchiseorganisaties en andere marktpartijen in contact brengt met relevante doelgroepen. Franchise+ is de marktplaats voor iedereen die beter zichtbaar wil zijn op de franchisemarkt of informatie over franchising zoekt. Kleine en grote franchiseorganisaties, franchisemanagers, startende en gevestigde franchisenemers, partijen die de franchisemarkt ondersteunen en overnamepartijen: zij benutten onze kanalen vanwege het grote bereik en de sterke content. www.franchiseplus.nl.

 

 

firstformulaFirst Formula B.V. is de uitgever van De Nationale Franchise & Formulegids. Wij zijn gespecialiseerd in producten en diensten die de franchisemarkt en de retailmarkt helder in kaart brengen. Doel hiervan is de verschillende spelers in de franchise/retail met elkaar in contact te brengen. Dagelijks proberen wij potentiele franchisenemers in contact te brengen met franchisegevers om zo de ondernemingswereld verder te helpen. www.firstformula.nl.

 

 

Thuiswinkel.org

Thuiswinkel.org is dé belangenvereniging voor webwinkels in Nederland en geeft het keurmerk Thuiswinkel Waarborg uit. Dit is het kwaliteitskeurmerk voor webwinkels en consumenten: online kopen bij betrouwbare webwinkels. Daarnaast is Thuiswinkel.org de kennis-, informatie- en netwerkplek voor online winkels en partners. Alle leden van Thuiswinkel.org onderschrijven de Gedragsregels Thuiswinkel Waarborg. Onderdeel van deze gedragsregels zijn de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel, die overeengekomen zijn met de Consumentenbond, onder auspiciën van de Sociaal Economische Raad (SER). Voor consumenten betekent dit dat de aangesloten leden zich houden aan alle relevante wet- en regelgeving voor verkoop op afstand. Thuiswinkel.org heeft als doel het vertrouwen in online verkoop te bevorderen door middel van haar activiteiten. Door middel van congressen, workshops, kennissessies, onderzoeken, webinars, round tables en andere activiteiten draagt Thuiswinkel.org bij aan de professionalisering van de branche. De vereniging telt meer dan 2000 leden en fungeert als spreekbuis voor de leden. Wetgeving op het gebied van e-commerce wordt voor een belangrijk deel bepaald in de Europese Unie. Thuiswinkel.org participeert daarom als een van de initiatiefnemende partijen in Ecommerce Europe, de Europese koepelorganisatie voor webwinkels.

 

popai

Popai is het grootste internationale onafhankelijke platform op het gebied van shopper marketing (actief in 26 landen)!
Popai Benelux verzamelt, verrijkt en deelt dagelijks alle laatste en relevante shopper marketing data met haar achterban. Maandelijks bereiken wij zo’n 20.000 marketing professionals middels onze nieuwssite, nieuwsbrief en andere mediakanalen. Popai faciliteert de systematische samenwerking tussen alle stakeholders waarbij retailers, merkfabrikanten Én shoppers data en systemen delen om tot de gewenste verandering in koopgedrag te komen en aankopen stimuleren van shoppers in retail. www.popaibenelux.eu

 

Pim

Het Platform Innovatieve Marketing (PIM) wil van Nederland het meest inspirerende marketingland van Europa maken. Daartoe organiseert het maandelijkse kennissessies, reikt het awards uit aan de beste schrijvers en marketeers van ons land en geeft het elk jaar een trendrapport uit. Wie lid is van PIM #blijftbij in zijn vak. Zie www.pimonline.nl

 

 

 

NCVNVC (opgericht in 1953) is de vereniging van bedrijven die het belang erkennen van verpakken als activiteit binnen de gehele supply chain van verpakte producten. Het NVC lidmaatschap, de projecten, informatiediensten en de opleidingen stimuleren het continu verbeteren van het verpakken. www.nvc.nl

 

 

 

Shopping_TomorrowShoppingTomorrow is het platform waar retailers gezamenlijk continu de ontwikkelingen van consumentengedrag, technologie en de (internationale) markt verkennen en tot concrete acties komen om hun eigen concurrentiepositie en die van Nederland te verbeteren. Het onderzoek platform is geïnitieerd door Thuiswinkel.org en wordt ondersteund door 24 branche- en belangenverenigingen. Meer informatie vindt u hier.

 

 

 

retail-updateRetail Update Magazine is het vakblad voor retailmanagers. Zesmaal per jaar brengt het tijdschrift interviews, reportages, achtergrondverhalen en duiding over retail en e-tail in België en daarbuiten. Wekelijks volgt Retail Update Newsletter het retailgebeuren op de voet. En de jaarlijkse Retailgids biedt u het meest volledige overzicht van de belangrijkste actoren in de Belgische retailmarkt. Retail Update organiseert ook seminars en events en publiceert online op www.retailupdate.be.

 

 

 

Fashion United 200x120

FashionUnited is het toonaangevende internationale B2B-platform voor de mode-industrie, je dagelijkse bestemming voor het laatste modenieuws en de ontwikkelingen in de sector en dat in meer dan 20 landen! FashionUnited bereikt meer dan 1,5 miljoen modeprofessionals per maand en biedt hen naast modenieuws, een modevacaturebank, wekelijkse nieuwsbrieven, een forum en business intelligence. FashionUnited – ‘More fun and efficiency in fashion’ www.fashionunited.nl

 

 

De Nationale Franchise Gids-08

De Nationale Franchise Gids B.V. werft en selecteert franchisenemers en is gespecialiseerd in producten en diensten die de franchisemarkt en de retailmarkt helder in kaart brengen. Doel hiervan is om de verschillende spelers in franchise/retail met elkaar in contact te brengen. Wij zijn gespecialiseerd in groeistrategieën, omzetprognoses, marktoptimalisaties en klantenwaardering. Voor meer informatie zie: www.denationalefranchisegids.nl

 

 

retailtrendsNew Black, dat zijn Gerrit Jan Lutkehaus en Mieke Lenting. Professionele schrijvers sinds 2005. Onze gedeelde expertise is goed voor elke klus. We schrijven doeltreffende online en offline content voor retailers en (merk)fabrikanten, overheden en bureaus. Met velen werken we al jaren geweldig samen. Meer info: www.newblack.nl.

 

 

 

Marketing ADFO groep logoTijdschrift voor Marketing is hét merk voor de ambitieuze marketingprofessional. Een autoriteit die al 50 jaar informatie en inspiratie aan marketeers biedt om zich te onderscheiden en van hun werk een succes te maken. Tijdschrift voor Marketing is een multimediaal platform met nieuws en achtergronden over marketing en bestaat uit het Tijdschrift voor Marketing, de website Marketingonline.nl, een e-mailnieuwsbrief, een vacaturebank, het Grote Marketing Congres en seminars en webinars.

 

 

logo_fc_inschildjeBeeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & sales en klantgericht ondernemen en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen op verschillende niveaus.
Naast opleidingen op post-HBO en postdoctoraal niveau, biedt Beeckestijn Business School ook korte opleidingen, executive programma’s, branchespecifieke masterclasses en in-company trajecten.
Doel van Beeckestijn is het ontwikkelen en aanbieden van kortdurende hoogwaardige opleidingen waarbij de opgedane kennis direct in de praktijk kan worden ingezet. Kijk op www.beeckestijn.org voor meer informatie

RND logo

 

Preneurl

 

 

 

 

 

 

levensmiddelenkrant_logo

 

 

 

 

 

 

All retail Netherlands