Sessie-details

Dagvoorzitter: Donatello Piras

Donatello is o.a. presentator bij RTL-Z & communicatie-expert. “Als dagvoorzitter van What’s going on in [R]etailing?! zal ik zeker zorgen voor interactie en betrokkenheid. Ik kijk er enorm naar uit om hét retailevent van 2019 te hosten en hoop op een geweldige opkomst. Voor een update, voor alle nieuwtjes en uiteraard om te netwerken. Tot 18 april in Bussum!

Terug

Arnout Baas, Marketing- en e-commerce manager, Dille & Kamille

Een heerlijke geur, kopje thee, even de stof voelen, muziekje op de achtergrond; de klanten van Dille & Kamille zijn fan van de rustige fysieke winkelervaring. De klant moet vooral met een prettig gevoel, rustig door de winkel kunnen struinen. Geen reclame maken is van oudsher de regel, want dan val je mensen alleen maar lastig. Geen kortingen want er wordt een eerlijke prijs gehanteerd. Maar hoe vertaal je die inspirerende winkel-ervaring naar online.

 

Uit klantenonderzoek blijkt dat niet sneller, maar langzamer bezorgen naar voren te komen. Moeten pakjes dan maar een paar dagen wachten terwijl de bezorger ook vandaag kan vertrekken?

 

Een verhaal over langzame e-commerce en praktische valkuilen.

Bio

Arnout Baas (1981) was ooit inpakker en tegelijkertijd CEO van zijn eigen online koektrommelwinkel. Een webwinkel opgericht‘omdat het nog niet bestond’. Die hands-on ervaring en zijn journalistieke achtergrond (NOS, VARA, BNN) zet hij nu in bij Dille & Kamille als marketing- en e-commerce manager.

Dille & Kamille is een bijzonder familiebedrijf. In 1974 opende in Utrecht de eerste winkel vol manden, thee, houten stoelen en keukenspullen, in 2019 worden winkel nummer 32 en 33 geopend.

De filosofie van Dille & Kamille is als sinds het begin gericht op natuurlijke eenvoud en de menselijke maat. Dat brengt bijzondere uitdagingen met zich mee als dat er (bijna) geen reclame wordt gemaakt en dat online ondergeschikt is aan offline.

Terug

Erik Hensel, eigenaar, LifeHunters

Online formats: Van adverteerder naar publisher

Hoe kun je als retail onderneming zelf een publisher worden en daardoor op je marketingkosten besparen? Hoe werkt online content en hoe haal je daar conversie uit? In deze sessie bespreekt Erik de learnings van klanten die in content investeren als BankGiroLoterij en Shell. Wat maakt hun aanpak succesvol?

Bio

Erik Hensel is eigenaar van social video bureau LifeHunters. Hoe word je als merk een publisher? Hoe maak je een format? Hoe maak je films die miljoenen keren bekeken worden? Erik is expert in social video en weet alles van content, formats, Youtube en social content.

Terug

Maurice Jongerius, Manager Shopping Platform, bol.com

Dichterbij de klant

We zijn er om de klant te bedienen en het dagelijkse leven van klanten leuker en makkelijker te maken. In een wereld waarbij de klant op ieder moment de keuze heeft uit tal van alternatieven om te winkelen komt het erop aan om de beste ervaring te bieden. In deze sessie licht Maurice toe hoe bol.com met zijn innovaties dichterbij de klant komt door de inzet van mobile, chatbots, abonnementsvormen en nieuwe technologie.

Bio

Maurice is sinds 2010 werkzaam binnen de innovatietak van bol.com en heeft daar van dichtbij meegemaakt hoe online retail versneld veranderd is onder invloed van consumentengedrag, technologie en een speelveld dat steeds hogere eisen aan retailers stelt. Als Manager Shopping Platform werkt hij met zijn team aan de klantgerichte innovaties binnen bol.com.

Terug

Suzanne van de Velde, Sr Manager Marketing & Communicatie, De Bijenkorf

De Bijenkorf: onderscheidend en vernieuwend

Suzanne van de Velde gaat dieper in op de keuzes die de Bijenkorf maakt. Hoe vertaalt de Premium Experience Strategie zich in merken, service, winkelbeleving en een omnichannel propositie. Wat vinden klanten ervan? Wordt er bijgestuurd? Hoe zorgt de Bijenkorf ervoor relevant te blijven, ook kijkend naar de toekomst.

Bio

In de afgelopen 6 jaar heeft Suzanne de premium experience strategie van de Bijenkorf inhoud gegeven qua marketing & communicatie. Hiervoor heeft zij in dit vakgebied management posities bekleedt bij merken als BMW, Thomas Cook (Neckermann/Vrij Uit) en Martinair.

Terug

Sven Bleekemolen, CEO, Sissy-Boy

Dichterbij de klant

We zijn er om de klant te bedienen en het dagelijkse leven van klanten leuker en makkelijker te maken. In een wereld waarbij de klant op ieder moment de keuze heeft uit tal van alternatieven om te winkelen komt het erop aan om de beste ervaring te bieden. In deze sessie licht Maurice toe hoe bol.com met zijn innovaties dichterbij de klant komt door de inzet van mobile, chatbots, abonnementsvormen en nieuwe technologie.

Bio

Maurice is sinds 2010 werkzaam binnen de innovatietak van bol.com en heeft daar van dichtbij meegemaakt hoe online retail versneld veranderd is onder invloed van consumentengedrag, technologie en een speelveld dat steeds hogere eisen aan retailers stelt. Als Manager Shopping Platform werkt hij met zijn team aan de klantgerichte innovaties binnen bol.com.

Terug

Nienke Steen, Senior consultant Corporate Responsibility, Modint

Breakfast Club Corporate Responsibility in Fashion

Modint geeft een podium aan het management van mode- en textielbedrijven om met elkaar in gesprek te gaan over de CEO agenda als het gaat om Corporate Responsibility. Dit alles ingeleid door een enthousiaste expert pitch van Marjan de Bock-Smit, een echte transparantie goeroe en founder van SIM Supply chain information management. Thema’s zijn de beeldvorming van de sector, transparantie, stakeholder engagement, circulaire businessmodellen, audit fatique en digitalisatie.

Bio

Nienke is de host van deze breakfast sessie. Zij is AMFI alumni, had een eigen label en is nu bijna 10 jaar expert ‘corporate responsiblity’ bij Modint. Ze zit in de stuurgroep van het NL Convenant Duurzame Kleding en Textiel en geeft kledingbedrijven advies voor verantwoord ondernemen, zodat er collecties van nog betere kwaliteit kunnen worden gemaakt. Liefst in een transparante keten met eerlijke verhalen. Uit liefde voor mode en de wereld waarin we leven.

Terug

Sander Berlinski, Digital Strategist, ISM eCompany

Klantreisoptimalisatie: een toekomstbestendige strategie in 6 stappen.

Met behulp van klantreisoptimalisatie zorgt u ervoor dat u zowel op de korte als de lange termijn aan klantverwachtingen voldoet en uw bedrijfsdoelen behaalt.

In deze presentatie licht Digitaal Strateeg Sander stap voor stap toe hoe u met behulp van klantreisoptimalisatie een datagedreven strategie formuleert. U ontdekt hoe u een maatwerk strategie opstelt voor uw organisatie, ook wanneer u bijvoorbeeld internationale ambities heeft of op zoek bent naar een toekomstbestendige groeiformule

Bio
Sander is Digitaal Strateeg bij fullservice e-commerce bureau ISM eCompany. In deze rol helpt hij retailers en merken met het ontwikkelen van een winnende (e-)commerce strategie en digitale transformaties.
Als voormalig fulltime Marketing Lecturer in verschillende masterprogramma’s aan de Universiteit van Tilburg, is hij in staat om relevante bevindingen uit de (gedrags)wetenschap en business cases uit het bedrijfsleven succesvol toe te passen in zijn werk en presentaties.

Terug

Simone van Neerven, Head of innovation @ Vueling, founder of reBel.la

Het zijn roerige tijden … hoe je relevant kunt blijven met innovatie

Het zijn turbulente tijden, ook in de airline industrie. Niet alleen een felle strijd tussen airlines, maar ook de tech giants treden toe in de travel scene. De consument kiest ook steeds meer voor alternatieve manieren van reizen. En dan moet je ook nog een organisatie in beweging zien te krijgen die gaat in alle veranderingen. Door in drie horizons tegelijkertijd te werken kun je relevant blijven … vandaag, morgen en de dag na morgen

Bio
Na jarenlange ervaring bij KLM heeft Simone het bedrijf reBel.la opgericht. Ze helpt nu de spaanse budget airline Vueling om innovatie naar een hoger plan te trekken. Niet bang voor grote uitdagingen en wordt gezien als een hands-on, nieuwsgierige en creatieve “maverick”

Terug

Rudolf van Gompel, General Manager, Designer Outlet Roermond

Winning hearts and wallets of consumers.

How live entertainment, brought to consumers by digital media, will drive traffic, boost sales and create loyalty and preference.

Bio
– Member of the Executive Board VeldhovenGroup
– Executive Director Vlisco
– Managing Director Miss Etam (post-bankruptcy)
– General Manager Designer Outlet Roermond

Terug

Theo Koomen, Managing Director, Lucardi Juwelier

Spelen met beschikbare data voor een optimale forecast!

Spelen met beschikbare data om tot een optimale forecast te komen! Betere personeelsplanning verhoogt je omzet per gewerkt uur.

In deze ontbijtsessie ontmoet je andere retailers en gaan we samen met Theo Koomen, CEO van Lucardi, dieper in op het gebruik van beschikbare data voor het maken van een optimale forecast voor personeelsplanning. Hoe pakken andere retailers dit aan? Zorgt een juiste personeelsplanning voor een hogere omzet per gewerkt uur en grip op de loonkosten? Schrijf je in voor de ontbijtsessie om daarachter te komen.

Bio
Theo is managing director van Lucardi Juwelier. Hij is sinds 1995 werkzaam in de retail, met name in de logistiek. Van 2007 tot 2010 was hij manager logistiek bij Kijkshop en sinds 2010 eindverantwoordelijk voor Lucardi Juwelier.

Terug

Elise Vanaudenhove, CEO, Bristol

Verbinding en flexibiliteit als kracht in tijden van onzekerheid

De retail sector davert behoorlijk op zijn grondvesten. Hoe gaan we om met een wereld waarin veranderingen steeds sneller op elkaar volgen? Waarin geen zekerheden meer zijn?
Wat betekent dit voor Bristol, een middelgroot familiebedrijf, marktleider in de gouden tijden, nu van alle kanten belaagd door concurrentie in een markt die steeds meer onder druk staat.

Hoe bevestigen we ons bestaansrecht? Hoe maken we het verschil?
Wij bij Bristol hebben daar zo onze eigen kijk op. We willen onze plek in de markt verdienen vanuit onze eigenheid en de verbinding die we willen creëren tussen onszelf en onze klanten.
Vanuit onze ‘one page strategy’ leg ik uit welke stappen wij hebben genomen en nog gaan nemen om ons bedrijf en onze medewerkers te trainen voor de toekomst.

Bio
– Kleindochter van één van de stichters van de belgische tak, lid van de familie die eigenaar is.
– Opleiding handelsingenieur
– 10 jaar werkzaam geweest in reclame agentschap
– 3 jaar binnen het bedrijf
– 9 jaar eigen bedrijf gehad: gezondheidscentrum, b&b, yoga, pilates, kuren
– Sinds 2016 terug actief binnen het bedrijf

Terug

Diane van Ieperen, Founder/Owner, Bieby

Van baby naar BIEBY

BIEBY is het tweede ‘kind’ van Diane van Ieperen. Al heel lang stond de creatie van een eigen duurzaam kledinglabel op haar verlanglijstje. De geboorte van haar zoontje in augustus 2016 bracht daar verandering in. Hij groeide binnen de kortste keren uit zijn garderobe, wat haar op het idee bracht om geen nieuw merk te introduceren, maar om met BIEBY een duurzaam en economisch alternatief te bieden. Duurzaamheid, natuurbehoud en verantwoord produceren staan bij de inkoop voor BIEBY voorop. Naast natuurlijk mode want wat is er nou leuker dan dat je eigen mini altijd fashion forward voor de dag komt?

Bio

BIEBY: een duurzaam alternatief voor snelle groeiers. BIEBY.nl is de online kledingbibliotheek voor kinderen met maat 50 tot en met maat 92. Dankzij BIEBY hoeven ouders niet elke drie maanden nieuwe kleding voor hun snel groeiende kind te kopen. In plaats daarvan huren ze bij BIEBY duurzame en verantwoorde kleding uit de laatste collecties.

Terug

Arjan Leest, partner/strateeg, Cogonez strategy & creation

Bio

Kennis van retail heeft Arjan Leest opgedaan tijdens zijn loopbaan bij diverse retail agencies. Vanuit het bureau perspectief heeft hij in veel retail keukens kunnen kijken. Hij werkte onder andere voor HEMA, Action, Etos, Karwei, PLUS, Gamma, ICI Paris XL, Makro en vele anderen. Van 2014 t/m 2018 was hij commercieel en strategisch directeur van de Giesbers Communicatie Groep in nederland en België (+100 fte). Sinds april 2018 is hij partner van een het Amsterdamse reclamebureau Cogonez. Specialismen van Arjan zijn: retail, communicatie strategie, technologie en merkpositionering.

Terug

Sam Mirson, Region Manager Benelux, Quinyx

Retail Survival Plan: maximising the retail experience with a happy workforce

It is crucial now more than ever for retailers to take immediate steps to attract, engage and retain staff. Creating a seamless and engaging retail experience is becoming key to in store success, and store employees play a crucial role in delivering it. As such, a happy and motivated workforce is more important than ever before.

Bio

Terug

Sander ten Dam, CEO, OK.

Bio
Sander ten Dam (44) heeft een lange staat van dienst op het gebied van media, digitalisering, innovatie en strategieontwikkeling. Als topman van verschillende organisaties, waaronder Sanoma Digital, gaf hij leiding aan een aantal succesvolle transformaties.
Na studies aan de UvA en London School of Economics begon Ten Dam zijn loopbaan in 1998 bij VNU, het latere Sanoma Uitgevers. In 2005 verhuisde hij voor drie jaar naar Truvo Nederland (Gouden Gids). Via Kieskeurig belandde hij weer bij Sanoma, waar hij later als COO verantwoordelijk was voor alle digitale merken, zoals Kieskeurig.nl, Startpagina en nu.nl. Na meerdere opdrachten als strategisch consultant op het gebied van innovatie, digital en media, is hij sinds enkele maanden CEO bij OK.

Terug

Geert-Jan Smits, CEO, Flinders


Uitzonderlijk groeien in een woonbranche met inzet van alle kanalen.

Flinders is een woonwinkel in het luxe segment die al jaren een sterke groei laat zien. Dat realiseert het bedrijf met inzet van álle kanalen, die naadloos op elkaar zijn afgestemd. Online, winkel, café, designstudio, telefoon, chat, advies aan huis… Flinders wil daar zijn waar de woonconsument zich bevindt.
Het retaillandschap verandert snel, de consument is zichzelf niet meer en eist soms het onmogelijke van de retailer. De toekomst van multi-brandretailing staat op het spel.
Hoe weet Flinders in deze onrustige markt niet alleen te overleven maar ook succesvol te groeien?

Bio

Terug

Jorieke de Vries, Head of Marketing, Lidl


Voorzitter Donatello Piras interviewt Jorieke over de strategie en toekomstplannen van de Lidl.

Bio

Terug

Nicky Claeys, CMO Northern Europe, Domino’s

Bio

Terug

Wouter de Wolf, Marketing Manager, Signify

Bio

Terug

Kerry Murphy, Founder, The Fabricant

Showing the world that clothing does not need to be physical to exist

Fashion industry is one of the last design industries to digitise. By looking at other design industries such as film and architecture it’s easy to predict the opportunities that digitisation brings for fashion. With The Fabricant we’ve developed a sustainable businessmodel for a fashion house who only designs digitally, never physically. We partner with some of world’s largest fashion brands as well as design digital fashion collections of our own.

Bio

Terug

Virgina Yanquilevich, CEO, Dopper

Impact-tips van een merk met een missie

Als retailer verschil maken, dat is helemaal niet zo moeilijk. Sterker nog, als je Virginia Yanquilevich (CEO van Dopper) moet geloven – en na haar presentatie doe je dat – is ieder individu een changemaker. En als retailer kun je al helemaal impact maken. Laat je inspireren door het verhaal achter de oceaan-reddende fles en de onuitputtelijke energie van deze spreker. Voor je het weet zet je zelf een wereldwijde beweging in gang.

Bio

Terug

Rutger Zonneveld, Industry Lead Retail, Google

Bio

Terug

Joost van Hilten, CPMO, Wehkamp

De ultieme shopervaring van Wehkamp

Drie jaar geleden naam Wehkamp haar customer journey onder de loep en verbouwde haar complete shop. Met maar één doel: haar dé perfecte shopervaring in fashion en living te bieden. Dat innoveren stopt nooit meer. Waar gaat het online shoppen naar toe en hoe zorg je voor een logische verbinding tussen nieuwe technieken en je klanten, product en merk.

Bio

Terug

Wieke Vrielink, Head of Consumer Marketing, Royal Schiphol Group

How to reach your customer if it’s not your customer

Schiphol is met 72 mio passagiers in 2018 de nr 3 in passagiersaantallen van Europa, na Londen Heathrow en Parijs Charles de Gaulle.

Travel Retail blijft aantrekkelijk voor veel consumenten groepen, maar hoe bereik je die consument als airport, waar het ticket wordt geboekt bij een airline en het Retail product wordt aangeschaft bij een Travel Retail partij?

Bio

Terug

Wijnand Jongen, CEO, Thuiswinkel.org

Bio

Terug

 

 

 

What's going on in Retailing?! website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019