Sessie-details

✔  CUSTOMER EXPERIENCE: THE NEXT STEP

Dagvoorzitter: Donatello Piras

Donatello is o.a. presentator bij RTL-Z & communicatie-expert. “Als dagvoorzitter van What’s going on in [R]etailing?! zal ik zeker zorgen voor interactie en betrokkenheid. Ik kijk er enorm naar uit om hét retailevent van 2018 te hosten en hoop op een geweldige opkomst. Voor een update, voor alle nieuwtjes en uiteraard om te netwerken. Tot 31 mei in Utrecht!

Terug

Sander van der Laan: CEO, Action

More than you expect, for less then you imagine
Customer Journey bij Action

  • Value retailing, een winnend kanaal
  • Wij maken mensen blij, het verhaal achter Action
  • Van Enkhuizen tot Legnica
Bio

Sander van der Laan is sinds 1 januari 2016 CEO van Action, de snelgroeiende Europese non-food discounter met ruim 1.100 winkels in zeven landen. Hij heeft een jarenlange ervaring als retailer en marketeer, zowel nationaal als internationaal, en leidde verschillende retailorganisaties. Voordat Sander van der Laan bij Action startte, werkte hij o.a. 16 jaar voor Ahold in verschillende managementfuncties.

 

Terug

Caroline van Turennout: European Marketing and Communications Manager, Zeeman

Eenvoud in veelvoud: over de keuzes van Zeeman

  • Het ontstaan van een nieuwe propositie & identiteit van het merk Zeeman (nieuwe merkstrategie adhv kledingcrisis)
  • Steunpilaren van de groeistrategie (lage prijs, expansie buitenland, verbreden klantengroep)
  • Verminderen van complexiteit: meer doen met minder mensen (lessons learned)
Bio

Caroline van Turennout groeide op in de retail; haar ouders hadden damesmodezaken. Na haar studies werkte ze bij verschillende retailers, in marketingfuncties bij onder andere HEMA, Intergamma, Etos en Intratuin, en als zelfstandig merkstrateeg. Sinds 2014 is ze bij Zeeman verantwoordelijk voor Marketing en Communicatie voor het gehele Europese continent.

Terug

Frans Leenaars: CMO, TUI Group

De perfecte vakantie

  • Versterken van het TUI merk
  • (H)erkennen van onze klanten in al onze touchpoints (zowel in de verkoopskanalen als tijdens de vakantie)
  • Gebruik van digitale toepassingen om onze klanten nog perfectere vakanties te bezorgen
Bio

Frans Leenaars heeft na Hogere Hotelschool en Nyenrode 20 jaar ervaring opgedaan in commerciele rollen in de gastvrijheidsindustrie.

Hij startte als management trainee bij KLM in 1996 en werkte gedurende 15 jaar in Marketing, Sales & General Management op 5 buitenposten voor wat later AirFrance KLM werd.

Hij maakte in 2011 de overstap naar Disney Parks & Resorts in Parijs waar hij Europese Sales & Distributie heeft geleid.

Sinds 2015 is hij CMO Western Region voor de TUI Group. Hij heeft de rebranding processen geleid in Nederland, Belgie en Frankrijk en heeft een grote passie rond omnichannel.

Voor hem gaat het over een sterk merk bouwen in een omnichannel omgeving waarbij de klant – op bestemming de gast – volledig ontzorgd wordt.

Terug

 

Marieke van Heeswijk: Marketing Director Media Markt

Van retailer naar Omnichannel Media platform

  • Next step in verbinding offline & online
  • Customer engagement: Mediamarkt Club
  • Wat levert klantinzicht concreet op?

Terug

Joey Janssen: Manager Customer Experience, Swiss Sense

Swiss Sense: ‘Customer journey, beyond point of sale”

  • Setting the scene : The Sleeping Journey
  • The Swiss Sense Journey
  • What’s next: Customer Engagement Strategy
Bio

Joey Janssen is sinds 2017 werkzaam bij Swiss Sense en verantwoordelijk voor Customer Experience & OmniChannel. Daarvoor heeft Joey gewerkt als Digitaal Strategie Consultant bij Deloitte Digital waar hij klanten als Nike, Philips en Jumbo geholpen heeft in hun digitale transformatie en OmniChannel strategie. Joey heeft een passie voor Retail en technologie, hij heeft een MSc in Business Informatics en hiermee zowel een technische als bedrijfskundige achtergrond.

Terug

Bart van den Nieuwenhof: CEO, La Place

La Place in beweging “Duurzaamheid als voorwaarde”

  • Trends in de Foodsector
  • Uitrol restaurantformule: lokaal naar wereldwijd
  • Hoe gaat La Place om met veranderd consumentengedrag?
Bio

Bart van den Nieuwenhof (1971) startte zijn carrière in 1996 met een traineeship bij C&A. In 2000 maakt hij de overstap naar UPC, waar hij enkele jaren de functie bekleedt van hoofd marketing services en lid is van het commerciële MT.

Begin 2006 gaat Bart van den Nieuwenhof voor de eerste keer aan de slag bij V&D tot hij in 2008 gevraagd wordt om lingerieketen Hunkemöller er weer bovenop te helpen. Nadat de verkoop van Hunkemöller succesvol is afgerond, verkiest hij in 2012 terug te keren naar V&D, dit keer als CEO van La Place.

Intussen maakt La Place Food B.V. sinds begin 2016 deel uit van Jumbo. Het hoofdkantoor bevindt zich in Hilversum.

Terug

Joost van Bergeijk: Directeur Marketing & Customer Experience, Ici Paris XL

Hoe ICI Paris XL social media inzet als onderdeel van de Customer Journey

  • On en offline content creating
  • Medewerker wordt ambassadeur
  • Inzetten van Social Media bij Customer Experience online, maar ook in de winkel.

Terug

Karin van Braam: Supply Chain Manager, Sissy-Boy

Lifestyle Store; Supply Chain van T-shirt tot 4-zits bank.

  • Logistieke operatie zonder Warehouse Management Systeem.
  • De enorme groei van het aantal Online orders versus de capaciteit van ons DC
  • De diversiteit van 45 winkels, 7 winkeltypes en 13.000 SKU.
Bio

Karin van Braam is sinds 2014 werkzaam bij Sissy-Boy, eerst als manager Merchandise Planning en Allocatie, later als Supply Chain Manager. Karin heeft zeer ruime managementervaring in verschillende disciplines bij Nederlandse Retailers. Zo heeft zij gewerkt als Manager Marketing, Manager Productie en Manager Merchandise Planning & Allocatie voor onder andere V&D en MS Mode. Karin is sterk in het opzetten van afdelingen en het begeleiden van verandertrajecten. Zo heeft zij bij Sissy-Boy de afdeling Merchandise Planning & Allocatie opgezet en heeft zij de logistieke organisatie volledig gereorganiseerd. Karin is haar loopbaan begonnen in de winkel, als bedrijfsleider bij V&D. Winkels zijn haar passie en vooral het samenwerken met anderen en daardoor zichtbare vooruitgang boeken, geven haar energie.

Terug

Gertjo Janssen: Algemeen Directeur, DGN Retail

Van doe-het-zelf naar #Hubo helpt: Zorgeloos wonen mogelijk maken

  • Zorg ervoor dat je niet inwisselbaar bent!
  • De behoefte van de consument verandert
  • Samenwerken in franchise met zelfstandige ondernemers
  • Kies en je wordt gekozen
  • Maximaal lokaal
Bio

Gertjo Janssen (51) is 30 jaar actief in retail. Na zijn studietijd is hij zijn carrière begonnen bij IKEA.

Aansluitend is Janssen eindverantwoordelijk geweest voor samenwerkingsverbanden met zelfstandige ondernemers.

Meest recent zijn dat in de fietsenbranche Bike Totaal (periode 1996 / 2008) en in de IJzerwarenbranche Nicovij Enorm / Profnorm (periode 2008 tm 2014).

Januari 2015 werd Janssen algemeen directeur van DGN Retail b.v. (Hubo / Multimate / Decorette en onderdeel van EK servicegruppe / Euretco).

Terug

Niek Veendrick: CEO, Greetz

“Sturen op klantbeleving in een data gedreven digitale wereld.”

Bio

Niek Veendrick is CEO van Greetz. Greetz is van marktleider in online echte wenskaarten uitgegroeid tot hét platform voor persoonlijke verrassingen zoals bloemen, wenskaarten, ballonnen, taarten, dranken en chocolade.  Greetz werd in 2017 uitgeroepen tot ‘Website van het Jaar’ in de categorie Shopping en won voor de vijfde keer een publieksprijs bij de ‘Shopping Awards’. Niek studeerde Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Tilburg en werkte vervolgens bij Accenture en VNU. Hij vervulde daarnaast diverse posities in online media, stond onder meer het hoofd van de business unit internet bij Gouden Gids/World Directories en was Directeur Marketing bij ilocal (overgenomen door TomTom in 2009).”

Terug

Diogo Monteiro: CEO, Decathlon

Why Decathlon is promoting the local decision to face a challenging retail environment.

At Decathlon we want to make sports accessible for the many. Decathlon believes that our purpose can contribute to change people lives, promote happiness and create long-term value. Decathlon also believes that each teammate is the best one to make it happen locally. Developing meaningful responsibilities, enabling each one to try, learn, get feedback, decide and be herself is part of the playing field we are developing.

Bio

Father of 2 beautiful daughters, wine & photography passionate, trail running and volleyball lover…

I’m enthusiastic about freedom, responsibility and self-decision in the workplace, leadership that unleashes the talents of each person and transformative projects. I’m also learning how to be a better listener and how to be myself with my strengths and limitations.

I started at Decathlon Portugal in 2000 as part-time sales assistant, after as department manager, store manager, regional manager and real estate director; in 2011 I went to Brazil as zone director to open the first store in Rio de Janeiro; in 2014 I worked in France in the International Audit and International Management Control; since August 2016 I’m the CEO of Decathlon Netherlands where I contribute to creating amazing journeys for Decathletes, Sport Users and Partners.

“Coming together is the beginning. Keeping together is progress. Working together is a success”

Terug

Dymfke Kuijpers: Partner, Mckinsey & Company

The Future of Retail Ecosystems
Retail is being disrupted by changing consumer behavior, technology and new competitors.
Winners start with understanding the always increasing expectations of customers and their fluid
and fragmented shopping behavior. While the jury is still out, the likely winners of tomorrow set
up a self-reinforcing ecosystem that locks in consumers, capturing their full omnichannel shopping
habit. We will discuss how these players make explicit decisions on where to play
(e.g. in terms of products, services and experiences), technology and advanced analytics,
channels and business models, where to make money and where to build versus partner.

Bio

Terug

Madeleine Tjon Pian Gi: Partner, Mckinsey & Company

The Future of Retail Ecosystems
Retail is being disrupted by changing consumer behavior, technology and new competitors.
Winners start with understanding the always increasing expectations of customers and their fluid
and fragmented shopping behavior. While the jury is still out, the likely winners of tomorrow set
up a self-reinforcing ecosystem that locks in consumers, capturing their full omnichannel shopping
habit. We will discuss how these players make explicit decisions on where to play
(e.g. in terms of products, services and experiences), technology and advanced analytics,
channels and business models, where to make money and where to build versus partner.

Bio

Terug

Peter Grypdonck: CEO, Vente-Exclusive.com

KEYNOTE-INTERVIEW
Customer Experience bij Pure Players

Bio

Peter Grypdonck is sinds 2011 CEO bij Vente-Exclusive.com.

Vente-Exclusive.com werd opgericht in 2007 en groeide uit tot de grootste speler in online flash sales van mode- en lifestyleartikelen in België en Nederland, met een community van meer dan 6 miljoen leden in de Benelux. Het bedrijf biedt zijn leden exclusieve toegang tot verkopen van topmerken, die aan verlaagde prijzen worden aangeboden en stelt ondertussen 450 mensen te werk in Brussel en Amsterdam.

Voordien werkte Peter als Algemeen Directeur bij Immoweb.be, als Country Manager voor eBay in België en als consultant bij Bain & Company.

Hij studeerde burgerlijk ingenieur aan de Universiteit van Gent, management aan de Vlerick School, en behaalde een MBA aan INSEAD.

Terug

Rutger Zonneveld: Sector Leader Retail, Google

Boot Camp
Voorzitter Boot Camp Digital Strategy

Bio

Terug

Arjan Leest: Creatief Strateeg, Mixed & Augmented

Boot Camp
Voorzitter Boot Camp (In)Store

Bio

Terug

Eric Branger: Oprichter/Eigenaar, Boedelmakelaar

CONSIGNATIE: HET NIEUWE RETAILEN
Hergebruik van goederen, circulaire economie, maatschappelijk verantwoord ondernemen, ontzorgen,
de vergrijzing, mix & match van oud en nieuw bij woninginrichting. Boedelmakelaar speelt in op een
de huidige ontwikkelingen met een totaal -taxeren/verdelen/ontruimen/verkopen/veilen- én innovatief
concept. Een nieuwe kijk op de ‘’traditionele en klassieke’’ dienstverlening.

Bio

Terug

Martin de Munnik: Founding Partner/Neuromarketing Expert, Neurensics

ONBEWUSTE BEÏNVLOEDING OP POINT OF SALE. EEN KIJKJE IN HET BREIN VAN DE SHOPPER.

  • hoe werkt het consumentenbrein;
  • hoe stuur je onbewust gedrag zoals jij dat wilt;
  • voor elk zintuig één omzetverhogende casus;
  • het grote belang van een sterk merk en hoe word je dat;
  • het speelveld verandert snel, het brein anticipeert traag
Bio

Terug

Jannie Kaatee: Marketing, Frendz

DE KRACHT VAN HET NIEUWE PLATFORM FRENDZ

  • brand tool van de toekomst
  • moeilijk bereikbare doelgroep
  • nieuwe community
  • Social commerce
Bio

Terug

Joep Langen: Ontzettende Koeckebacker, Koeckebackers

HET VERHAAL VAN KOECKEBACKERS
Joep laat zien hoe je authenticiteit gebruikt als onderscheidend vermogen en hij neemt je mee op zijn
reis van betekenisvol ondernemen, plezier maken en geld verdienen.

Bio

Terug

Cecil Portheine (MyMicroGroup) en Eric-Jan Dijks (BZTRS Agency)

Hoe kan men zich nog onderscheiden in de huidige markt? Welke kanalen zet je in en op welke metrics stuur je? Kortom, wat is de beste digital strategy voor online retailers?
Cecil Portheine (MyMicroGroup) en Eric-Jan Dijks (BZTRS Agency) openen de discussie met een korte presentatie van de huidige uitdagingen bij MyMicroGroup. Tijdens de discussie wordt ingegaan op de (online) retail challenges binnen een bedrijf dat actief is in 4 landen met een productassortiment van 800.000+ producten

Bio

Terug

Wouter de Wolf: Marketing Manager, Philips

Smart Digital Store; Hoe maak je een keuze welke digitale technologieën wel en niet relevant voor jouw winkel zijn?
Welke digitale technologieën kun je toevoegen aan je winkel? Verbetert die technologie voor jouw klant ook echt de experience? En vooral: hoe bepaal je dat? In deze workshop wordt aan de hand van enkele case studies van Philips uitgelegd waar je op moet letten als je digitale technologieën toepast in je winkel. Om vervolgens zelf aan de slag te gaan met hoe je het best de keuze kan maken welke technologieën wel en niet relevant voor jou zijn.

Bio

Terug

Philip Van den Driessche: Business Development Manager, Dobit

Digitale content op de winkelvloer is ‘hot’, maar hoe creëer je beleving met de juiste content en welke soort content werkt het best? Waar hou je best rekening mee en wat is absoluut not done?
Als vertrekpunt kan hier het recente onderzoek van de Hogeschool van Amsterdam aangehaald worden, waarbij een antwoord werd gezocht op de vraag: ‘digitale schermen in de etalage: hoe geef je content het beste weer?’. Meer info over dit onderzoek kan je alvast hier lezen

Bio

Terug

Egbert Hietberg: Commercial Director, 50Five

SMART DEVICES DELIVERED IN EUROPE BY 50FIVE,THE ENGIE E-COMMERCE COMPANY?

  • Smart Devices and IoT are entering homes
  • 50Five international expansion challenges
  • Magento Commerce Cloud supporting 50five core business
Bio

Terug

Florent Sabourin: Managing Director, SMILE

SMART DEVICES DELIVERED IN EUROPE BY 50FIVE,THE ENGIE E-COMMERCE COMPANY?

  • Smart Devices and IoT are entering homes
  • 50Five international expansion challenges
  • Magento Commerce Cloud supporting 50five core business
Bio

Terug

Thiemo van Spellen: CCO, DPD

LAST MILE COMMUNICATION, WHY SHOULD WE INVEST?

  • Last mile communication, what is it? Why is it important?
  • What is the trend in last mile communication?
  • Why should we invest in last mile communication?
Bio
Thiemo van Spellen has been Chief Commercial Officer (CCO) at DPD Netherlands since the beginning of 2017. He has gained his commercial experience in various positions in the logistics sector at Deutsche Post and Sandd. His drive and his creative vision for the future makes him the right person for achieving DPD’s growth ambitions together with the commercial team. Thiemo: “Together with my team, we are building on DPD’s success by helping to achieve our customers’ objectives in a way that clearly differentiates them. We not only have direct contact with our customers every day, but also with the customers of our customers. Together we’re building the best experience for both the sender and the recipient of parcels.”

Terug

Marco Morales: Creative Consultant, Mirabeau

Retail goes to Mars
Musk says we’ll be in Mars in fifty years, but let’s make it five. In a landscape not so different from ours, where technology and products become universally available, how will your business beat competition? What will your new customers expect and what will their engagement look like online and offline? In this out-of-the-box thinking roundtable, creative consultant Marco Morales will take you on a trip to Mars to discuss the potential of future retailing. Welcome aboard!

Bio

Terug

Jurjen Jongejan: Sr. Conversie-optimalisatie Consultant, ISM eCompany

CONVERSIE-CASE PRIMERA: HOE DATA EN A/B TESTEN LEIDT TOT STRUCTURELE OMZETGROEI
Deze sessie gaat over het succes van data-gedreven conversie-optimalisatie bij Primera en hoe dit
leidt tot structurele omzetgroei. Wat is de strategie? Wat zijn de learnings? Primera deelt haar aanpak, A/B tests en optimalisatie roadmap. Het verhaal over de transformatie van een traditionele retailer naar een data-gedreven retailer. Je verlaat gegarandeerd de zaal vol inspiratie en concrete tips.

Bio
Drs. Jurjen Jongejan is senior conversie-optimalisatie consultant bij ISM eCompany en bestseller auteur. Hij heeft ruim 13 jaar optimalisatie ervaring en is een veel gevraagd spreker. Hij is auteur van het boek ‘Meer omzet met je webshop, in 4 stappen naar een hogere conversie’. Het boek over conversie-optimalisatie is een bestseller en ontving een nominatie voor ‘Managementboek van het jaar’. Jurjen staat ook bekend als inspirator. Onder andere Coolblue, Google, en ABN AMRO benaderden hem hiervoor. Jurjen is ook ondernemer; hij richtte bij e-Commerce bureau ISM eCompany de online marketing & optimalisatie afdeling op en geeft als Online Marketing Director leiding aan een team van ruim 40 e-Commerce Marketeers.

Terug

Lukasz Sloniewski, consulting director, Comarch

HOW TO GO OMNICHANNEL IN AN EXTREMELY DISCONNECTED IT ENVIRONMENT – A CASE STUDY

Nowadays clients expect a truly personalized shopping experience, no matter what channel they use.
They also expect a cross-channel unification of price, offer and stock availability. But how can companies
achieve this when the complexity of their IT environment has grown exponentially over the years?
How can companies prepare for a future where each client will have a POS system in its pocket,
and as a consequence, the transaction processing will be even more distributed than now?
During his talk Lukas will focus on ideas on how to overcome these struggles and will present real-life case studies in which cross-channel promotion management system are implemented for global
multi-format retailers.

Bio

Terug

Stephane Caumont: Managing Director Benelux, Global Cloud Xchange

Digitally Transforming the Bricks-and-Mortar Retail Store for Increased Profitability

According to Forrester, Digital will drive 58% of all retail sales by 2020. But this is not limited exclusively to online channels. Conventional bricks-and-mortar retail outlets are also expected to contribute to increased “digital” sales through digital transformation.

Join GCX’s Retail Technology Expert Stéphane Caumont to discuss:

  • What it takes to ensure online and offline touchpoints are in sync at all time to provide a joined-up experience and give customers reasons to buy
  • Emerging technologies retailers should consider, and how these can be deployed to maximize business value and customer experience
  • How retailers can adapt their use of technology to transform digitally and secure a sale before a competitor does
Bio

Terug

René Spaanderman: Creatief Retail Strateeg, kega.

Binnen je digital strategy – staff centric denken!
De afgelopen jaren zijn retailers druk bezig geweest om de organisatie omnichannel te krijgen. Silo’s worden op het hoofdkantoor afgebroken, technologie op de winkelvloer geïntroduceerd en de klant moet in ieder kanaal herkend worden. We doen er alles aan om zo customer-centric mogelijk te zijn. Natuurlijk zal je business altijd om de klant heen gebouwd moeten worden, maar een van de belangrijkste assets op de winkelvloer is het personeel! Bij een excellente service geeft 87% van de consumenten aan bereid te zijn om 5% meer te besteden. In deze ronde tafel sessie tips & trics om binnen je digitale strategie – staff centric te denken en werken!

Bio

Terug

Rachel van Staalduinen: Digital Director, OrangeValley

De locatie van uw doelgroep. Hoe belangrijk is dit in uw omnichannel strategie?
Location based marketing, dat is waar we het aan onze tafel over gaan hebben. Hoe gebruikt u fysieke locaties online? Hoe draagt dit bij aan uw online en offline omzetgroei? Welke voordelen zijn er in de toepassing van locatie in bijvoorbeeld AdWords, Google posts of DoubleClick? Een aantal inspirerende voorbeelden bij internationale retailers illustreren een data gedreven aanpak voor retail.

Bio

Als Digital Director is Rachel bij OrangeValley onderdeel van het team van digitaal strategen. In haar functie voegt zij bij OrangeValley alle specialismen op het gebied van digital marketing samen tot de beste oplossing voor de klanten. Haar voornaamste focus is het ontwikkelen van digitale strategieën voor opdrachtgevers uit het A-segement. Onder deze groep vallen een aantal retail partijen.

Terug

Huub Engelen, Entrepreneur A12Toys

Biografie van Huub
Huub Engelen has been an entrepreneur for many years. After his IT-company was acquired by Oracle in 1999 he stayed for 12 years at Oracle, where he basically was an entrepreneur within a large corporation. Within Oracle he created several new successful business models. In 2011 he made a transfer to Microsoft, where he was responsible for the introduction of Office 365. After the completion of this he wanted to feel the freedom of true entrepreneurship again. Therefore Huub founded in 2016, together with a creative marketing guy, a new innovative e-commerce and online marketing company A2Media and in 2017 as a spin-off a new online toys company A12Toys. Since its first order in September 2017 A12Toys has almost 10.000 customers and is also introducing some new toy-brands into the Belgian and Dutch market. It would never have been able to grow this fast without the close co-operation with DPD. They have been serving the vast majority of the A12Toys customers and have been instrumental in the total online strategy of A12Toys. Huub is looking forward to further enhance the customer experience together with DPD. [/accordion]
Terug
What's going on in Retailing?! website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2018