Programma

Wij zijn druk bezig met het programma voor 2019.
Wil je meedenken of heb je interesse om te spreken?
Neem contact op met Lotte van Dun

 

Tijdschema 2018 | Download het dagprogramma (PDF)

08.00 | Ontvangst en registratie

09.20 | Opening door dagvoorzitter 

Donatello Piras
Donatello is o.a. presentator bij RTL-Z & communicatie-expert

09.40Keynote presentatie

The future of Retail Ecosystems
Retail is being disrupted by changing consumer behavior, technology and new competitors.
Winners start with understanding the always increasing expectations of customers and their fluid
and fragmented shopping behavior. While the jury is still out, the likely winners of tomorrow set
up a self-reinforcing ecosystem that locks in consumers, capturing their full omnichannel shopping
habit. We will discuss how these players make explicit decisions on where to play
(e.g. in terms of products, services and experiences), technology and advanced analytics,
channels and business models, where to make money and where to build versus partner.

Dymfke Kuijpers: Partner, McKinsey & Company

Madeleine Tjon Pian Gi: Partner, McKinsey & Company

10.15 | Keynote interview

Customer Experience bij Pure Players

Greetz is van marktleider in online echte wenskaarten uitgegroeid tot hét platform voor persoonlijke verrassingen zoals bloemen, wenskaarten, ballonnen, taarten, dranken en chocolade met jaarlijks 1,3 miljoen actieve klanten.  Greetz werd in 2017 uitgeroepen tot ‘Website van het Jaar’ in de categorie Shopping. Niek Veendrick over hoe je als pure player onderscheidend wordt en blijft, over merkdenken en klantbeleving in een omgeving die steeds meer data gedreven wordt. Wat zijn volgens hem belangrijke keuzes die ten grondslag liggen aan het succes van Greetz?

Niek Veendrick: CEO, Greetz
Peter Grypdonck: CEO, Vente-Exclusive.com

10.50 | Talks, Coffee & Sweets 

@Retailplaza

11.00 | Aanvang Boot Camps & Break Out Sessies ochtend

Tijdens de Boot Camps duik je 2 uur de diepte in met Experts en vakgenoten over de laatste ontwikkelingen, mogelijkheden en kansen op het gebied van de verschillende thema’s. Maak kennis met collega-retailers, leer van elkaar, stel vragen onder de leiding van experts uit de sector.

Alle Boot Camps (alleen op inschrijving toegankelijk

Data Driven Commerce

Voorzitter: Donatello Piras

Retailcase: Niek Veendrick: CEO, Greetz
……………………………………………..

Experts o.a.:

Maurice Mallee
Senior Solution Sales Director, SAP Hybris
Henri Mare
MicroStrategy
Chris van Huis
MicroStrategy
Jeroen Grootnibbelink
Consulting Director Enterprise Analytics, Jibes

Digital Strategy

Voorzitter: Rutger Zonneveld: Sector Leader Retail, Google
Retailcase: Frans Leenaars: CMO Europe, TUI Group
……………………………………………..
Experts o.a.:

Stephane Caumont
Managing Director Benelux, Global Cloud Xchange
Cecil Portheine
Strategic Consultant, MyMicroGroup
Eric-Jan Dijks
Partner en Teamlead digital, BZTRS Agency
Bas Verheijen
Business Development Manager Retail, DTG grootzakelijk
Digital strategie Multi location marketing
René Spaanderman
Creatief Retail Strateeg, Kega
Rachel van Staalduinen
Digital Director, OrangeValley

(In) Store

Voorzitter: Arjan Leest: Creatief Strateeg, Mixed & Augmented
Retailcase: Han Sterk: Retaildirecteur, Only for Men
……………………………………………..
Experts o.a.:

Raquel Vos
Performance consultant, SkillsTown
Matthijs Akkenaar
Commercieel Directeur, SkillsTown
Wouter de Wolf
Marketing Manager, Philips Lighting Benelux
Philip Van den Driessche
Business Development Manager, DOBIT

 

Break Out Sessies ochtend

RETAIL GOES TO MARS

Musk says we’ll be in Mars in fifty years, but let’s make it five. In a landscape not so different from ours, where technology and products become universally available, how will your business beat competition? What will your new customers expect and what will their engagement look like online and offline? In this out-of-the-box thinking roundtable, creative consultant Marco Morales will take you on a trip to Mars to discuss the potential of future retailing. Welcome aboard!

Marco Morales
Mirabeau

CONSIGNATIE: HET NIEUWE RETAILEN
Hergebruik van goederen, circulaire economie, maatschappelijk verantwoord ondernemen, ontzorgen,
de vergrijzing, mix & match van oud en nieuw bij woninginrichting. Boedelmakelaar speelt in op een
de huidige ontwikkelingen met een totaal -taxeren/verdelen/ontruimen/verkopen/veilen- én innovatief
concept. Een nieuwe kijk op de ‘’traditionele en klassieke’’ dienstverlening.
Eric Branger
Oprichter/Eigenaar, Boedelmakelaar

ONBEWUSTE BEÏNVLOEDING OP POINT OF SALE.
EEN KIJKJE IN HET BREIN VAN DE SHOPPER.

  • hoe werkt het consumentenbrein;
  • hoe stuur je onbewust gedrag zoals jij dat wilt;
  • voor elk zintuig één omzetverhogende casus;
  • het grote belang van een sterk merk en hoe word je dat;
  • het speelveld verandert snel, het brein anticipeert traag.
    Martin de Munnik
    Founding Partner/Neuromarketing Expert Neurensics

DE KRACHT VAN HET NIEUWE PLATFORM FRENDZ

  • brand tool van de toekomst
  • moeilijk bereikbare doelgroep
  • nieuwe community
  • Social commerce
    Jannie Kaatee
    Marketing, Frendz

 

 

Break Out Sessies ochtend

EENVOUD IN VEELVOUD: OVER DE KEUZES VAN ZEEMAN
• Het ontstaan van een nieuwe propositie & identiteit van het merk Zeeman
(nieuwe merkstrategie adhv kledingcrisis)
• Steunpilaren van de groeistrategie (lage prijs, expansie buitenland,
verbreden klantengroep)
• Verminderen van complexiteit: meer doen met minder mensen (lessons learned)
Caroline van Turennout
European Marketing & Communications Manager, Zeeman

Q&A FUTURE OF RETAIL
Interactieve sessie waarin alle vragen over de toekomst van de retailsector en retail ecosystemen beantwoord zullen worden.
Dymfke Kuijpers | Senior partner, McKinsey & Company
Madeleine Tjon Pian Gi | Partner, Mckinsey & Company

12.15 | Retail Executives Forum (invite only)

 13.00 | Talks & Sandwiches @Retailplaza

14.00 | Aanvang Break Out Sessies middag 

Overzicht Break Out Sessies middag

WHY DECATHLON IS PROMOTING THE LOCAL DECISION
TO FACE A CHALLENGING RETAIL ENVIRONMENT
At Decathlon we want to make sports accessible for the many. Decathlon believes that our purpose
can contribute to change people lives, promote happiness and create long-term value. Decathlon
also believes that each teammate is the best one to make it happen locally. Developing meaningful
responsibilities, enabling each one to try, learn, get feedback, decide and be herself is part of the
playing field we are developing.
Diogo Monteiro
CEO NL, Decathlon

 

 

 

 

 

HOE ICI PARIS XL SOCIAL MEDIA INZET ALS ONDERDEEL
VAN DE CUSTOMER JOURNEY
• On en offline content creating
• Medewerker wordt ambassadeur
• Inzetten van Social Media bij Customer Experience online, maar ook in de winkel
Joost van Bergeijk
Directeur Marketing & Customer Experience, ICI Paris XL

 

 

 

 

HET VERHAAL VAN KOECKEBACKERS
Joep laat zien hoe je authenticiteit gebruikt als onderscheidend vermogen en hij neemt je mee op zijn
reis van betekenisvol ondernemen, plezier maken en geld verdienen.
Joep Langen
Ontzettende Koeckebacker, Koeckebackers

 

 

 

 

LIFESTYLE STORE; SUPPLY CHAIN VAN T-SHIRT TOT 4-ZITS BANK
• Logistieke operatie zonder Warehouse Management Systeem
• De enorme groei van het aantal Online orders versus de capaciteit van ons DC
• De diversiteit van 45 winkels, 7 winkeltypes en 13.000 SKU
Karin van Braam
Supply Chain Manager, Sissy-Boy

 

 

 

 

 

Overzicht Break Out Sessies middag

LAST MILE COMMUNICATION, WHY SHOULD WE INVEST?
• Last mile communication, what is it? Why is it important?
• What is the trend in last mile communication?
• Why should we invest in last mile communication?
Thiemo van Spellen
CCO, DPD Pakketservice
Huub Engelen
Entrepreneur, A12Toys


VAN DOE-HET-ZELF NAAR #HUBO HELPT: ZORGELOOS WONEN MOGELIJK MAKEN
• Zorg ervoor dat je niet inwisselbaar bent!
• De behoefte van de consument verandert
• Samenwerken in franchise met zelfstandige ondernemers
• Kies en je wordt gekozen
• Maximaal lokaal
Gertjo Janssen
Algemeen Directeur, DGN Retail

LA PLACE IN BEWEGING “DUURZAAMHEID ALS VOORWAARDE”
• Trends in de Foodsector
• Uitrol restaurantformule: lokaal naar wereldwijd
• Hoe gaat La Place om met veranderd consumentengedrag?
Bart van den Nieuwenhof
CEO, La Place

SMART DEVICES DELIVERED IN EUROPE BY 50FIVE,
THE ENGIE E-COMMERCE COMPANY
• Smart Devices and IoT are entering homes
• 50Five international expansion challenges
• Magento Commerce Cloud supporting 50five core business
Egbert Hietberg
Commercial Director, 50Five
Florent Sabourin
Managing Director, Smile Netherlands

Overzicht Break Out Sessies middag

SWISS SENSE: ‘CUSTOMER JOURNEY, BEYOND POINT OF SALE”
• Setting the scene : The Sleeping Journey
• The Swiss Sense Journey
• What’s next: Customer Engagement Strategy
Joey Janssen
Manager Customer Experience, Swiss Sense

HOW TO GO OMNICHANNEL IN AN EXTREMELY DISCONNECTED
IT ENVIRONMENT – A CASE STUDY
Nowadays clients expect a truly personalized shopping experience, no matter what channel they use.
They also expect a cross-channel unification of price, offer and stock availability. But how can companies
achieve this when the complexity of their IT environment has grown exponentially over the years?
How can companies prepare for a future where each client will have a POS system in its pocket,
and as a consequence, the transaction processing will be even more distributed than now?
During his talk Lukas will focus on ideas on how to overcome these struggles and will present real-life
case studies in which cross-channel promotion management system are implemented for global
multi-format retailers.
Lukasz Sloniewski
consulting director, Comarch

HET VERHAAL VAN MUD JEANS
Bert van Son, oprichter van MUD Jeans vertelt over de kracht van storytelling en het belang van
transparantie.
Bert van Son
CEO/Owner, MUD Jeans International

Overzicht Break Out Sessies middag

CONVERSIE-CASE PRIMERA:
HOE DATA EN A/B TESTEN LEIDT TOT STRUCTURELE OMZETGROEI
Deze sessie gaat over het succes van data-gedreven conversie-optimalisatie bij Primera en hoe dit
leidt tot structurele omzetgroei. Wat is de strategie? Wat zijn de learnings? Primera deelt haar aanpak,
A/B tests en optimalisatie roadmap. Het verhaal over de transformatie van een traditionele retailer
naar een data-gedreven retailer. Je verlaat gegarandeerd de zaal vol inspiratie en concrete tips.
Jurjen Jongejan
Sr. Conversie-optimalisatie Consultant, ISM eCompany

DE BETEKENISVOLLE OMNICHANNEL TRANSFORMATIE
• Verbinding offline & online
– analoog + digitaal = dialoog
• Customer Engagement: MediaMarkt Club
– klant data & inzicht
– wat biedt en brengt klanteninzicht
• Van dominantie naar relevantie
– impact binnen de industrie
– winkel van de toekomst
Jeanine Dijkhuis
Manager Customer Relationship Management, MediaMarkt

 

 

16.15 | Keynote presentatie

More than you expect, for less then you imagine

  • Value retailing, een winnend kanaal
  • Wij maken mensen blij, het verhaal achter Action

Sander van der Laan: CEO, Action

 

16.45 | Verrassende afsluiting

Leon van der Zanden: Cabaretier

17.25 | Talks, Drinks, Bites & Music @Retailplaza

Partners 2018

       

 

       

 

       

      

 

   

 

 

 

 

What's going on in Retailing?! website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2018