Capgemini: “Big Data, gooi toch wat weg!”

Voorafgaand aan What’s going on in (R)etailing?! delen sprekers & partners van het congres hun visie, inzichten en onderzoeken op het gebied van retail.

Wat zijn toekomstige trends, welke rol gaat Big Data spelen, wat kunnen we leren van koplopers in de retailsector. Dit keer deelt Capgemini een aantal interessante rapporten.


 

Capgemini_200x120Big & Fast Data: The Rise of Insight-Driven Business

Insights at the Point of Action will Redefine Competitiveness
In this new study, one of the surprising things Capgemini found was the level of disruption that new data sets are having, and how widespread this is.
We are all familiar with the way Silicon Valley’s data-centric businesses, such as Uber and Airbnb have used data to disrupt traditional markets. However, what we also found was that the impact of data-clever startups, and of competitors moving across from other industry sectors, is having an impact on virtually all types of business. Around 64% of executives said that they believe big data is changing traditional boundaries, and 24% were already experiencing ingress of competitors from adjacent sectors.

Bekijk het rapport Big & Fast Data: The Rise of Insight-Driven Business


Digital Shopper Relevancy

Understanding and anticipating the changing perspectives of Digital Customers
The way that consumers behave and shop is changing considerably. Shoppers now have a multitude of new options at their disposal to find just the right solution for their specific needs. Moreover, the psychology of their decision-making is also changing, with the use of new sets of criteria to guide their purchasing, and their loyalty to any one of 1,000s of different
consumer brands being stretched and strained. Against this context, the physical presence of a retail store has remained important in the purchase journey, but digital channels are increasingly triggering many kinds of new buying-behavior considerations by consumers.

Bekijk het rapport Digital Shopper Relevancy


 

Big Data, gooi toch wat weg!

Big Data is voor veel organisaties een punt waar op dit moment veel over wordt nagedacht; in sommige gevallen wordt er ook al mee gewerkt. Analyses op Big Data van organisaties kan onder andere bedrijfsinformatie transparant maken en besluitvorming ondersteunen.

Onderzoek en ervaring heeft uitgewezen dat in sommige gevallen tot wel 69% van uw data niet nuttig is. Data kan verouderen en voor een lange periode niet worden benaderd door een van uw medewerkers. In andere gevallen kan het bijvoorbeeld zo zijn dat personeel niet zakelijke audio of video-bestanden deelt of ‘tijdelijk’ opslaat op uw hardware voor later gebruik. Zou u voor de kosten moeten opdraaien voor het analyseren hiervan of überhaupt het beheer van de hardware die hiermee gemoeid is? Daarnaast is het zo dat er duplicaten rondzweven op uw netwerk. Documenten die uit een ECM systeem, waar auditing en versiebeheer heel krachtig zijn geïmplementeerd, zijn getrokken om ‘even’ rond te sturen voor review. In een project van 12 man of vrouw sterk, wil het dus zeggen dat een document elf keer wordt gekopieerd! Bij het gebruik van ECM systemen, of in iedere geval systemen waarin documenten kunnen komen te ontstaan of worden opgeslagen, kan een beleid op het gebied van dataretentie worden afgedwongen. Maar zodra documenten buiten deze systemen gaan leven wordt het al lastig, zo niet onmogelijk, om dataretentie af te dwingen.

Bekijk het gehele opinieartikel


Brochure-What's-going-on-in-RetailingWhat’s going on in (R)etailing?!

Capgemini is op 16 april een van de partners van het congres What’s going on in (R)etailing?! in de Passenger Terminal Amsterdam. Een unieke mogelijkheid om van koplopers in de retailsector (zoals Mango, Jumbo, McDonalds, Bas Groep, Macintosh Retail Groep, Subway, Walgreens en vele anderen te horen hoe zij succesvol zijn.
Absoluut hoogtepunt is de presentatie van Werner Vogels, CTO Amazon. Hij geeft een uitgebreide kijk in de keuken van ‘s werelds grootste online retailer.

Meer informatie over het congres en alle sprekers is terug te vinden op de website van What’s going on in Retailing.

Leave a reply

What's going on in Retailing?! website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2018