Interview met Marcel ten Holte

Interview met Marcel ten Holte

Interview met Marcel ten Holte,  Hoofdredacteur van RetailTrends media

Het programma van What’s Going on in (R)etailing is samengesteld in samenwerking met onze adviesraad. Marcel ten Holte Hoofdredacteur van RetailTrends media maakt onderdeel uit van deze adviesraad. In aanloop naar het congres interviewden wij Marcel ten Holte

Lees het complete interview

De grootste innovatie in de afgelopen tien jaar is uiteraard de definitieve doorbraak van e-commerce. Internet heeft het speelveld volledig veranderd en retailers moeten daarop hebben ingespeeld. Er zijn diverse partijen die dat goed hebben gedaan, maar er zijn ook partijen die nu echt op de blaren zitten of al weg zijn, omdat ze de slag hebben gemist en met name de slag om de consument. De consument bepaalt en dat is een verandering die heel dominant is geweest.

De huidige situatie in retail is zeer spannend. Er zijn diverse succesvolle retailers en players die echt aan het opstaan zijn, maar er zijn ook heel veel retailers die de boot gemist hebben. De uitdaging is nu aan iedere partij die in de markt is om het spel nu echt op de juiste manier te spelen en de behoefte van de klant te volgen.

In 2014 moet de retailers alles op alles zetten om relevant te blijven voor de consument. De consument gaat naar alle verwachting toch nu wel weer meer uitgeven. Het vertrouwen neemt eindelijk weer een klein beetje toe en als dat structureel is, dan komt er weer geld vrij dat men gaat besteden en het is aan de retailers om dat bij hen in de zaak te krijgen.

Hoe ziet retail er in 2020 uit, dat is een spannende vraag. Er is een groot onderzoeksproject gehouden afgelopen jaar door een organisatie, Shopping 2020. Daar zijn dikke rapporten uit gekomen waar heel  veel mensen aan gewerkt hebben. Ik hoop dat retail daar heel veel aan heeft. Wij zullen er ook regelmatig over publiceren in RetailTrends.

Zoals ik de retail zie is dat er minder locaties zijn, dat het aantal zelfstandigen nog fors zal afnemen en dat alleen de echt relevante bedrijven overblijven. Die zullen heel groot zijn of heel gespecificeerd.

1 COMMENTS

  1. March 19, 2014 11:34 Reply

    Precies zoals ik dat al sinds 2012 op deze website beschrijf. Meer dynamiek in compactere winkels in compactere stadscentra. Ondersteund door grootschalige “beleveniswerelden” in het buitengebied. Het concept van “De Nieuwe Winkelier” zoals dit nu ook in een aantal blogs op deze website staat, en, samengevat, in het artikel ‘Half Winkelhart? Beter Winkelhart! in hét vakblad voor webwinkeliers, Twinkle!

Leave a reply

What's going on in Retailing?! website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2018